سریال

فصل پنجم و جدید شب های مافیا؛ زودیاک

فصل پنجم شب های مافیا با زودیاک

شبهای-مافیا-زودیاک

گیم شو پر طرفدار شب های مافیا در فصل جدیدش با سناریو اصلی و کلاسیک خود در پلتفرم فیلیمو منتشر شده و این سری یک قاتل سریالی با نام ” زودیاک ” در سیسیل به جان شهر و مافیا افتاده می باشد. سری جدید شب های مافیا از 15 مرداد 1402 یکشنبه ها، ساعت 8 صبح از پلتفرم فیلیمو پخش می شود.
فصل جدید شب های مافیا به اسم زودیاک با فصلهای قبلی تفاوتی دارد و در این فصل هم مخاطبان برنامه می توانند در زمان پخش این مسابقه در این بازی شرکت کنند و مرحله های بازی را پیش بینی کنند و حدس بزنند. در فصل جدید شب های مافیا محمد بحرانی به عنوان گرداننده بازی می باشد و تهیه کننده و کارگردان آن هم محمدرضا رضائیان می باشد.

مافیا5-زودیاک

نقش های گیم شو شب های مافیا، زودیاک

مافیا-زودیاک

نقش های تیم مافیا

  • آل کاپن

در حقیقت مافیا همان پدر خوانده می باشد و در این مسابقه به علت توجه تهیه کنندگان به شهر سیسیل، اسم یکی از بزرگترین مافیاها را با عنوان رئیس مافیا انتخاب کرده. تفاوت آل کاپن با دیگر پدرخوانده ها این است که هیچ نوع جلیقه نجات را ندارد و ممکن است با هر شلیکی از سمت حرفه ای در همان شب کشته شود. در بقیه فصل ها، رئیس مافیا یک بار از شلیک تیر حرفه ای جان سالم به در می برد اما در زودیاک به این شکل نیست.

  • بمب گذار

بمب گذار برای نخستین بار در سری مسابقه های مافیا معرفی شده و عضوی از تیم مافیا می باشد. بمب گذار فقط یک بار اجازه دارد در طول بازی در شهر بمب گذاری کند. این بمب 4 تا سیم دارد که با 3 تا از سیم ها بمب منفجر شده و با یک سیم هم بمب را خنثی می کند. نکته جالبی که در این سری وجود دارد این است که وقتی در شهر بمب گذاشته شود، کد بمب گذاری شده از سمت بمب گذار به گرداننده بازی گفته می شود. اگر شخصی که بمب روبرویش می باشد بتواند، حدس درست بزند و بمب را خنثی کند می تواند در بازی بماند و گرنه از بازی حذف شده و به دسته کشته شدگان اضافه می شود.

  • شعبده باز

شعبده باز از اعضای دیگر تیم مافیا می باشد که این ویژگی را دارد که هر شب یکی از اعضای شهر با مشورت کردن بقیه ی اعضای تیم انتخاب کند و ویژگی بازیکن بودن را از او بگیرد.

مطالب بیشتر: فیلم سینمایی اورکا

نقش های شهروندان

مافیا-زودیاک5

  • دکتر

دکتر وظیفه نجات شهروندان را به عهده دارد. دکتر می تواند در طول بازی خودش را برای یک بار از شلیک مافیا نجات داده و بقیه ی بازیکنان را هم می تواند برای چندین بار نجات بدهد. دکتر هر شب یک نفر را می تواند انتخاب کرده و اگر شانس داشته باشد می تواند بازیکن هم تیم خودش را از شلیک مافیا هم نجات دهد. ولی اگر دکتر بد شانسی بیاورد و یکی از بازیکنان تیم مافیا را از شلیک تیر حرفه ای نجات بدهد، آن وقت به تیم رقیب کمک کرده است و یک فرصت اضافه به تیم رقیب می دهد.

  • کارآگاه

کارآگاه می تواند هرشب استعلام یک نفر را بگیرد تا قادر باشد از بین آنها مافیا را بشناسد و در طول روزهای مختلف به تیمی های خودش به شکل غیر مستقیم کمک کند. در استعلام هایی که از سمت گرداننده صورت می گیرد فقط استعلام شعبده باز و بمب گذار مثبت شده، و اگر کارآگاه استعلام رئیس مافیا یا همان آل کاپن را بگیرد این استعلام از طرف گرداننده بازی منفی می شود. همچنین زودیاک استعلامش برای کارآگاه منفی می باشد.

  • حرفه ای

حرفه ای در اسلحه خود دو تیر جنگی دارد که قادر است در طی بازی و در شب های مختلفی با قطعی شدن نظرش به مافیا بودن بازیکن ها از اسلحه اش استفاده کند و به مافیا شلیک کند. اگر نظر حرفه ای غلط باشد خودش از بازی حذف می شود و اگر درست به سمت مافیا شلیک کند یکی از مافیاها را حذف می کند.

  • تفنگ دار

برای اولین بار تفنگ دار در بازی شب های مافیا نشان داده می شود. این بازیکن سه عدد تفنگ دارد که دوتا از این تفنگ ها تیرهای مشقی دارند و یکی از آنها تیر جنگی دارد. خود شخص تفنگ دار نمی تواند شلیک کند اما می تواند تفنگ را به یارانش بدهد و کسی که اسلحه را از آن گرفته، در طول روز و هر زمانی که درباره مافیا مطمئن شود می تواند به او شلیک کند. شخصی که می خواهد شلیک انجام دهد با علامت لایک با عنوان تیر جنگی و با علامت دیسلایک با عنوان تیر مشقی به گرداننده بازی آن را اعلام می کند.

  • محافظ

یکی از نقش های مهم مسابقه مافیا، محافظ است. او در طول شب کاری را انجام نمی دهد و در طول روز هنگامی که بمب گذاری انجام شود، محافظ می تواند خود را فدای شخصی کند که بمب در مقابلش قرار گرفته است و او را از گزند بمب نجات بدهد و کشته شهر می شود. محافظ این تصمیمش را وقتی می گیرد که گرداننده بازی در طول روز همه بازیکن ها را به خواب نیم روزی برده تا محافظ بتواند تصمیمش را بگیرد که آیا می خواهد خود را فدای شهر کند یا نه. اگر محافظ بتواند در واقع کد خنثی کردن بمب را درست تشخیص دهد و بمب را خنثی کند در بازی می ماند اما اگر بمب منفجر بشود او هم از بازی حذف می شود.

  • اوشن

اوشن برگرفته از شخصیت دنیل اوشن فیلم یازده یار اوشن با نقش آفرینی جورج کلونی می باشد. اوشن در بازی شب های مافیا، زودیاک برای نخستین بار در مقابل مافیای آگاه نقش یک شهروند آگاه را اجرا می کند. می توان گفت که حضور شخصیت اوشن در بازی مافیا یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین قسمت های بازی می باشد. اوشن دو بار در طی بازی قادر است یارانی را به جمع زیر پوست شهر اضافه کند و در حقیقت این مسئله سبب می شود تا شهروندان با آگاهی و دقت بهتری به جنگ با مافیا بروند.

  • شهروند ساده

در بازی مافیا در تیم شهروندان دو نفر شهروند ساده حضور دارند، که اگر چه ویژگی خاصی ندارند و به ظاهر کاری را نمی کنند ولی شهروندان ساده بدون داشتن دغدغه نقش خود، می توانند با خیال راحت به شهروندان کمک کنند و در حدس و گمانه زنی ها با شهر همراه باشند. در حقیقت شهروندان ساده با تمرکز کامل و بدون ترس می توانند سوار بازی شوند و با استدلال های صحیح به شهر کمکی کنند.

نقش زودیاک در بازی شب های مافیا

زودیاک یک شخصیت مستقل است که برای نخستین بار د رمسابقه شب های مافیا طراحی شده است. در حقیقت زودیاک که الهام گرفته از یک قاتل سریالی با همین نام می باشد که دیوید فنیچر هم فیلم آن را ساخته است، که به تنهایی به جنگ با مافیا و شهروندان می رود و حتی می تواند به عنوان یک تیم مستقل برای خودش در انتهای بازی برنده بازی هم شود. زودیاک تا آخر بازی مستقل و تنها می ماند و به هیچ کدام از تیم ها ملحق نمی شود و در حقیقت برای اولین بار می باشد که در بین بازی های استنتاجی و استدلالی همچین شخصیتی وجود دارد، و همین موضوع یکی از جذابیت های شب های مافیا حساب می شود. زودیاک می تواند هر شب به اعضای مافیا یا شهروندان شلیک کند و یک نفر را از بازی حذف کند. زودیاک تنها عضو مسابقه می باشد که شب ها با شلیک کشته نخواهد شد و فقط با بمب حذف می شود و یا با رای گیری که در طول روز انجام می گیرد می توان او را حذف کرد. همچنین زودیاک اگر هنگام شب به محافظ شلیک کند خودش کشته خواهد شد.

کلام آخر

زودیاک

فصل پنجم مسابقه شب های مافیا با یک تیم جدید تولید شده است. تهیه کنندگی این سری جدید به عهده محمد رضا رضاییان می باشد و کارگردانی آن سینا دور اندیشان است. در این فصل جدید از چهره های هنری، ورزشی و فرهنگی محبوب و پر طرفدار که آشنایی بیشتری را با بازی مافیا دارند دعوت انجام می شود، تا بازی های حرفه ای تری صورت گیرد و بینندگان برنامه این رئالیتی شو را با رضایت بیشتر دنبال کنند.
برای ضبط قسمت های جدید این فصل مسابقه شب های مافیا، دکور تخصصی و امنی طراحی شده که به کیفیت بیشتر و بهتر بازی و برطرف کردن شائبه ها کمک کرده است. روند مسابقه شب های مافیا هم به این صورت می باشد که، هر فصل دارای 4 بازی و 12 شرکت کننده می باشد که در قالب دو تیم (مافیا) و (شهروند) باهم رقابت می کنند.
در فصل های گذشته شب های مافیا با کارگردانی و تهیه کنندگی سعید ابوطالب از فیلیمو پخش می شد و با استقبال زیادی از سمت مخاطبین هم روبرو شد. در فصل های مختلف این بازی مافیایی، کامبیز دیرباز و محمد رضا علیمردانی اجرای این مسابقه را بر عهده داشتند و بازیگران و ستاره های معروفی (بدون میزان آشنایی با مافیا و تمرین های قبلی) در این بازی حضور داشتند. در قسمت های آخر فصل چهارم این مسابقه، توسط بعضی از بازیکنان مسابقه شایعه نا امن بودن مسابقه و تقلب کردن به گوش رسید و در بحث های زیادی هم مطرح شد.
حالا این تغییرات در مدل اجرا کردن و نحوه استفاده از بازیکن های حرفه ای، می تواند به برگشتن کسب اعتماد و محبوبیت بیننده های مسابقه شب های مافیا جدید کمکی کند؟!

مطالب بیشتر: فیلمهای درام ایرانی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا