فیلم

نقد فیلم هتل

فیلم “هتل” یک فیلم کمدی ایرانی است که در سال ۱۴۰۲ ساخته شده است. داستان فیلم حول محور خیانت، دروغگویی و دور زدن همسران می‌گردد. دو مرد در این فیلم به همسرانشان خیانت می‌کنند و در آخر رازشان افشا می‌شود. این فیلم با درون‌مایه طنز، به مسائل زناشویی و زندگی متاهلی می‌پردازد.

داستان فیلم درباره‌ی دو زوج جوان است که در روز عروسی با همسران جدیدشان به هتلی می‌روند. در این هتل، اتفاقاتی برای آن‌ها رخ می‌دهد که باعث می‌شود زندگی آن‌ها دگرگون شود.

مدت زمان نمایش آن 90 دقیقه است. فروش فیلم هتل در هفته اول اکران، حدود ۸۱ میلیارد تومان بوده است. این فیلم با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده و تاکنون از پرفروش‌ترین آثار سینمایی بوده است.

بازیگران این فیلم عبارتند از:

پژمان جمشیدی در نقش رامین قادری، همسر مهتاب و همسر سابق سهیلا.
محسن کیایی در نقش مسعود مروجی؛ همسر ستاره، رئیس رامین قادری و عاشق آرزو دائمی.
ریما رامین‌فر در نقش عمه سهیلا.
صدف اسپهبدی در نقش سهیلا؛ همسر سابق رامین.
مه‌لقا باقری در نقش ستاره؛ همسر مسعود مروجی.
غلامرضا نیکخواه در نقش پدرزن رامین، پدر مهتاب.
مریم وحیدزاده در نقش مهتاب؛ زن رامین قادری.
فرزانه قاسم‌زاده در نقش آرزو دائمی؛ عاشق مسعود مروجی.
جواد پولادی در نقش کافور؛ عاشق مسعود مروجی.
سام نوری در نقش افسر آگاهی.

بازیگران فیلم هتل

نقاط قوت این فیلم شامل طنز و شوخی‌های آن است. اما نقاط ضعف آن شامل ناهنجاری‌های زیادی است که به چشم می‌خورد. همچنین، داستان فیلم بر پایه خیانت و دروغ ساخته شده و در پایان نیز به پشیمانی یا ندامت از این رفتار پرداخته نمی‌شود. تکه کلام‌ها یا رفتارهای اروتیک فیلم، به خاطر بار طنزی که دارند، تاثیرگذاری بیشتری بر فرزندان داشته و نباید تاثیر آن را دست کم گرفت. به علت وجود آرایش‌ها و پوشش‌های زننده، داستان نابه‌هنجار و شوخی‌های دوپهلو، تماشای «هتل» برای گروه سنی کمتر از ۱۵ سال توصیه نمی‌شود.

نظرات منتقدان درباره این فیلم متفاوت است. برخی از تماشاگران این فیلم را به دلیل پیام اخلاقی آن، توصیه می‌کنند. اما برخی دیگر از آن به دلیل نبود داستان منسجم و شوخی‌های اروتیک، نارضایت هستند. اما برخی دیگر از آن به دلیل پیام اخلاقی آن، توصیه می‌کنند.

قاسم‌خانی درباره این فیلم نوشته است: «امروز فیلم «هتل» را در سینما دیدم و کیف کردم؛ چه فیلم خوبی! چقدر سرپا و خوش ریتم، چقدر بامزه. خیلی وقت بود به هیچ فیلمی، چه ایرانی و چه خارجی انقدر نخندیده بودم

بودجه فیلم هتل، کمدی ایرانی محصول ۱۴۰۲ به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی محمد شایسته، حدود ۱۱۰ میلیون تومان بود.

دانلود فیلم هتل

 

فیلم هتل بهتر است یا فسیل؟

فیلم فسیل، یک فیلم کمدی-درام ایرانی به کارگردانی کریم امینی است. مدت زمان نمایش آن 108 دقیقه است. فیلم فسیل با بازیگرانی همچون بهرام افشاری و الناز حبیبی، با داستانی جذاب و هیجان‌انگیز، توانست مخاطبان را به خود جذب کند. این فیلم با فروش بیش از ۲۸۱ میلیارد تومان، پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران است. همچنین، فیلم فسیل با جذب بیش از ۶ میلیون و ۵۱۰ هزار مخاطب، پربیننده‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در سال اول اکران خود بوده است.

برخلاف بازیگری موفق، فیلمنامه ضعیف و نامناسب این فیلم، باعث شده است که این فیلم به عنوان یک فیلم نزدیک به دو ساعته، از نظر داستانی ناموفق باشد.نقدهای بلند و مردمی فیلم “فسیل”، این فیلم را به عنوان یک اثر کمدی با سوژه‌ای که بسیار آن را دیده‌ایم، توصیف کرده‌اند.

در مقایسه این دو فیلم، هر دو با داستان‌ های جذاب و بازیگرانی مشهور، توانسته‌اند مخاطبان را به خود جذب کنند. انتخاب بین آنها به سلیقه افراد بستگی دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا