فیلم

معرفی بهترین فیلم های درام خارجی

بهترین فیلم های درام خارجی در چندسال اخیر

فیلم هایی که در آن احساسات آدم درگیر می باشد و موضوع فیلم بر محوریت احساسات در گردش باشد، درام نام دارد. معنای درام یعنی به تصویر کشیدن رنج یا احساسات و عواطف آدم است، درام در دنیای فیلم ها و سریال ها یک نوع ژانر محبوب و پرطرفدار می باشد که از کم ترین تخیلات استفاده شده و به زندگی نزدیک می باشد، پس بسیار قابل درک هست و بیشتر از داستان های واقعی و گاهی نزدیک به واقعیت ساخته می شود، مانند درام عاشقانه، درام بیوگرافی، درام جنگی و ….
در ادامه مطلب ما دراین لیست قصد داریم که بهترین فیلم های سینمایی درام و غمگین را که در سال های اخیر اکران شده اند و ارزش دیدن را دارند به شما معرفی کنیم.

کودا CODA(2021)

 

فیلم سینمایی کودا داستان دختری است که می جنگد تا دیده شود، این فیلم برنده جوایز زیادی شده است از جمله 3 نامزدی در اسکار و همچنین به عنوان یکی از 10 فیلم بزرگ و برتر که توسط موسسه فیلم آمریکا در سال 2021 انتخاب شده است. این فیلم درام به کارگردانی و نویسندگی (شان هدر) می باشد که در سال 2021 اکران شده و یکی از برترین و بهترین فیلم در ژانر درام است.

کودا

خلاصه داستان فیلم:

داستان درمورد دختری نوجوان به اسم “روبی روسی” است که در خانواده ای ناشنوا و شغل آنها ماهیگیری است زندگی می کند، و چون او تنها فرد شنوای خانواده اش می باشد پس مسئولیت های زیادی را به دوش می کشد مانند زندگی اجتماعی، مدرسه، انتظارات خانواده از او برای کمک چون او به عنوان مترجم برای آنها به حساب می آید.
روبی که به تازگی استعدادش را در آوازخوانی کشف کرده است در گروه کر مدرسه ثبت نام می کند، ولی خانواده اش درگیر مشکلاتی می شوند و روبی مجبور می شود بین دو گزینه اینکه کنار خانواده اش بماند و رویای خود انتخاب سختی را داشته باشد. آیا روبی می تواند آغوش خودش را به دنیای بلند پروازی خوانندگی باز کند یا باید به زندگی روزمره خود در کنار خانواده ادامه دهد؟

دختردر فیلم کودا

نقد و بررسی فیلم کودا CODA

داستان این فیلم بسیار گیرا و لذت بخش درمورد یک دختر نوجوان معمولی که با بازی فوق العاده زیبا و قدرتمند “امیلیا جونز”، در یک خانواده ناشنوا و دختری که بین دنبال کردن علاقه اش به موسیقی، خوانندگی و خانواده اش که او تنها تکیه گاه برای ارتباط گرفتن آنها با دنیای بیرون است، بر سر دوراهی عجیب و بزرگی قرار می گیرد.
این فیلم توانسته نقدهای مثبت و خوبی را از منتقدان دریافت کند، همه چیز خیلی خوب در کنارهم قرار گرفته است و نکته جذاب و دلنشین فیلم کودا، پویایی خانواده می باشد که تماشای آن برای مخاطب دلگرم کننده است. فیلم کودا با وجود اینکه خط داستانی قابل پیش بینی داشته ولی توانسته به بهترین و زیباترین شکل ممکن در به وجود آوردن احساسات و انتقال آن به مخاطب و واکنش آنها هم به صورت موفق عمل کند. فیلم CODA با داشتن بهترین و صمیمی ترین اجراها، درباره چالش های یک قشر از جامعه که به حاشیه رفته و فراموش شده است جزو بهترین فیلم های درام جدید می باشد که حتما باید آن را تماشا کرد.

بازیگران فیلم CODA :

  • امیلیا جونز در نقش: روبی روسی
  • دنیل دورانت در نقش: لئو روسی ( برادر روبی )
  • مارلی ماتلین در نقش: جکی روسی ( مادر روبی )
  • تروی کوتسار در نقش: فرانک روسی ( پدر روبی )

 

میناری Minari (2020)

میناری

داستان این فیلم درام درباره ی مهاجرت کردن یک خانواده ی کره ای از شهر محل زندگی شان در آمریکا به شهر دیگری که زمین کشاورزی در آنجا آماده برای کشتزار است، می باشد. خانواده ای که بعد از سالها مهاجرت کردن هنوز هم به دنبال جایگاهی می باشند که هویت خود را در آنجا اثبات کنند. داستانی به کارگردانی “لی ایزا چانگ” درباره خانواده ای که از داخل به مشکلات مهاجرت پاسخ می دهد.

خلاصه داستان فیلم:

داستان مهاجرت کردن خانواده ای کره ای به سرپرستی پدر خانواده به اسم جیکوب با بازی ( اتیون یانگ ) که تصمیم دارد تجارت خود را راه اندازی کند، زمینی با انواع مختلف محصولات کره ای.
با شروع کردن این تجارت جیکوب بسیار تلاش کرد تا محصولاتش به ثمر برسد و برای برداشت محصولات تمام وقت خود را صرف می کند و با همسرش مونیکا با بازی ( یری هان ) تصمیم می گیرند که از هم جدا شوند، اما ناگهان اتفاقی تلخ همه ی زحمات جیکوب را به باد می دهد و ورق زندگی اش بر می گردد.

میناری

نقد و بررسی فیلم میناری Minari

این فیلم سینمایی به مسئله مهاجرت از دید دیگری نگاه می کند. داستانی که این بار از درون خانواده، غربت و مهاجرت، اختلافات و سختی و دشواری های این مسیر را نشان می دهد.
داستان این فیلم بر اساس واقعیت و زندگی نامه کودکی فیلم ساز ساخته شده است. قصه ای که شروع زندگی خانواده ی واقعی در آمریکا را از صفر روایت می کند و امیدی که در اوج ناامیدی فریاد زندگی را سر می دهد.

مطالب بیشتر: بهترین فیلم های درام ایرانی

  • بازیگران فیلم Minari:

  • استیون یانگ در نقش: جیکوب ( پدر خانواده )
  • یری هان در نقش: مونیکا ( همسر جیکوب )
  • آلان کیم در نقش: دیوید ( پسر جیکوب )
  • یون یاه جونگ در نقش: سونجا ( مادر بزرگ )

پدر The Father (2021)

فیلم سینمایی پدر با کارگردانی “فلوریان زلر” و با بازی “آنتونی هاپکینز” و “الیویا کولمن” در سال 2021 با ژانر درام اکران شده است. برای تولید این فیلم بودجه 6 میلیون دلاری هزینه شده و بر پرده سینما به نمایش درآمد. داستان مردی سالخورده به نام آنتونی که در حال مبارزه کردن با بیماری آلزایمر می باشد.

پدر

خلاصه داستان فیلم:

مردی با نام آنتونی با نقش آفرینی “آنتونی هاپکینز” پیرمرد سالخورده ای است که مبتلا به بیماری آلزایمر ( زوال عقل ) شده است و در شرایط سختی می باشد، و غرور او هنوز در رفتارش موج می زند در حدی که کمک کردن دخترش آنه با بازی ” الیویا کولمن ” را هم قبول نمی کند، و از طرفی آلزایمر او در حال پیشرفت است.
آنتونی هنگامی که در مرحله بحرانی از بیماری آلزایمر قرار می گیرد، نسبت به اطرافیانش دچار سوء ظن می شود و با توهم های بصری هم روبرو می شود. خاطراتی که در مقابلش رنگ واقعیت را می گیرند، عزیزانی که دیگر در ذهن درمانده آنتونی هیچ جایی ندارند و حمله هایی که مداوم و مرتب به او دست می دهد، آنتونی را کم کم از پا در می آورد.
آنتونی هاپکینز با بازی فوق العاده عالی خود توانست این بیماری هولناک و خطرناک را به صورت تمام و کامل در قاب تصویر، به نمایش بگذارد و مخاطب را در تحمل کردن درد بیماری آلزایمر شریک کند. بیننده ای که شاید تحمل این حد ازعذاب را نداشته باشد و نتواند حقیقت این بیماری سخت را قبول کند.
این فیلم سینمایی با استفاده از سوژه زوال عقل توانسته تصویر خاص و متفاوتی را نشان دهد که هر بیننده ای را میخکوب کند و از عهده منتقدان سرسخت هم به راحتی برآید.
فیلم پدر با بودجه 6 میلیون دلاری ساخته شد و توانست به 24 میلیون فروش دست پیدا کند.

نقد وبررسی فیلم پدر The Father

کارگردان فیلم پدر به شکل خاصی این نقش را برای آنتونی هاپکینز مد نظر داشته بود، او فیلمنامه را در سال 2017 برای آنتونی هاپکینز فرستاد و به هیچ بازیگر دیگری برای این نقش فکر نمیکرد. فلوریان زلر اشاره کرده بود که اگر هاپکینز این نقش را قبول نمی کرد، این فیلم را به زبان فرانسه و با بازیگر فرانسوی کار می کردم. تاریخ تولد شخصیت آنتونی از تاریخ تولد بازیگر اصلی آن یعنی آنتونی هاپکینز گرفته شده می باشد یعنی 31 دسامبر 1937. آنتونی هاپکینز در زمان اهدای جوایز اسکار در خانه ماند و از رفتن به این مراسم امتناع کرد، چون فکر می کرد جایزه اسکار به چادویک بوزمن خواهد رسید. او حتی زودتر به رختخواب رفت و به طور کلی مراسم را از دست داد.
هنگام اهدای جوایز بهترین بازیگر نقش اول مرد که به نام آنتونی هاپکینز برای بازی در فیلم پدر نام برده شد، به دلیل حضور نداشتن او در مراسم خواکین فینیکس جایزه او را دریافت کرد. هاپکینز با دریافت نمودن این جایزه اسکار در سن 83 سالگی توانست رکورد مسن ترین برنده را شکست دهد.

The Father

بازیگران فیلم The Father:

  • آنتونی هاپکینز در نقش: آنتونی (پدری که مبتلا به آلزایمر شده)
  • اولیویا کولمن در نقش: آنه (دختر آنتونی)
  • اولیویا ویلیامز در نقش: پرستار زن
  • مارک گاتیس در نقش: پرستار مرد

 

صدای متال Sound Of Metal (2020)

فیلم سینمایی صدای متال به کارگردانی داریوش مردر در سال 2020 با ژانر درام و با بازی ریز احمد اکران شده، که توانست نظر منتقدین را به خودش جلب کند. داستان این فیلم درباره ی شخصی که نوازنده ساز درام است که به مرور زمان قدرت شنوایی خود را از دست می دهد.

Sound of Metal

خلاصه داستان فیلم:

پسری به نام روبن با بازی ریز احمد یک نوازنده درام می باشد و با دوست خود لو با بازی اولیویا کوک، گروه موسیقی دو نفره ای را اداره می کنند. روبن و لو تمامی سعی و تلاش خود را برای اجراهای بهتر و اینکه شناخته شوند متمرکز کرده اند، تا اینکه در یکی از شب های اجرا روبن متوجه می شود که قدرت شنوایی گوش هایش کم شده است.
با گذشتن چند روز و تغییر نکردن در حالت شنوایی روبن تصمیم می گیرند که به دکتر مراجعه کنند، دکتر پس از معاینه های اولیه متوجه می شود که گوش های روبن بر اثر صداهای زیاد آسیب دیده اند و اگر به نواختن دوباره ساز ادامه دهد، باعث می شود که شنوایی اش را به طور کامل از دست بدهد. روبن که تنها امید زندگی اش پیشرفت کردن در کارش است به توصیه های پزشک بی توجهی می کند….

نقد و بررسی فیلم Sound Of Metal:

این فیلم با روایت جذابی به جلو می رود و حاوی خط داستانی گیرایی می باشد به صورتی که مخاطب از همان لحظات اول مجذوب شخصیت های فیلم می شود. بازی قوی بازیگران و قصه متفاوت، این فیلم را برای مخاطبینی که علاقه مند به سبک درام می باشند تبدیل به اثری به یاد ماندنی کرده است.
پل راسی در نقش جو که موسس مرکز ناشنوایان می باشد خودش در واقع ناشنوا نیست ولی پدر و مادرش هر دو ناشنوا بودند و همین موضوع باعث شد که ایده راه اندازی مرکز ناشنوایان را راه اندازی کند، همچنین پل راسی یکی از برجسته ترین چهره ها در جامعه ناشنوایان می باشد.
ریز احمد برای بازی در این فیلم واقعا زبان ناشنوایان را یاد گرفت. اولیویا کوک که نوازنده ساز می باشد، شعر موسیقی ابتدایی فیلم را خودش نوشته است. میکس صدای موسیقی این فیلم 10 هفته زمان برده است.
اگر می خواهید با موسیقی و غم و درد از دست دادن حس شنوایی بیشتر آشنا شوید این فیلم جذاب را حتما تماشا کنید.

صدای متال

بازیگران فیلم Sound Of Metal:

  • ریز احمد در نقش: روبن استون (نقش اصلی و درامر که به مرور زمان شنوایی اش را از دست می دهد)
  • اولیویا کوک در نقش: لو (نامزد روبن)
  • لورن ریدلوف در نقش: دایان (معلم ناشنوایان)
  • پل راسی در نقش: جو (مسئول مرکز ناشنوایان)

 

داستان ازدواج Marriage Story (2019)

فیلم سینمایی داستان ازدواج به کارگردانی نوآ بامباخ است که بازیگرانی از جمله آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در آن بازی میکنند. این فیلم در ژانر درام و محصول سال 2019 است که توانست جایزه اسکار همان سال را برای بازیگر مکمل زن دریافت کند. داستان این فیلم آشنایی دو زوج با یکدیگر و سپس تشکیل زندگی و در نهایت جدایی آنها را روایت می کند.

داستان ازدواج

خلاصه داستان فیلم:

چارلی با بازی آدام درایور همیشه در زندگی اش به دنبال تحصیل و کار می باشد و مثل هر انسان معمولی به دنبال موفقیت است و در این مسیر با پشتکار به جلو می رود، تا زمانی که با نیکول با بازی اسکارلت جوهانسون آشنا می شود و همین آشنایی رابطه عاشقانه و محکمی را بین آنها شروع می کند، که حتی برای لحظه ای هم فکر جدایی را در سر هیچ کسی راه نمی دهند و این آشنایی با عشق زیاد تا زمانی ادامه می یابد، که بعد از چند سال آنها صاحب پسری به نام هنری با بازی آژی رابرتسون می شوند.
این خانواده بسیار محکم و خوشبخت باهم زندگی میکنند، تا اینکه مشکلاتی به وجود می آید چارلی و نیکول را وارد بحران میکند، بحران از نوع جدایی. در اوایل فیلم و با دیدن رابطه عاشقانه به هیچ عنوان این فکر برای مخاطب به وجود نمی آید که این رابطه عاشقانه به جدایی ختم شود.
همچنین در ادامه فیلم کشاکش بین نیکول و چارلی را می بینیم که برای احساس رهایی و آرامش چگونه دست و پا میزنند، و از کجا و چگونه این اتفاقات بزرگ و بزرگتر می شوند و طلاق را دلیلی برای آرامش نشان می دهد.

نقد و بررسی فیلم داستان ازدواج Marriage Story:

این فیلم با دید جدید و متفاوت به روابط بین زوج ها نگاه کرده و این موشکافی را هم به صورت دقیق و با جزئیات کامل انجام داده، شروع کردن رابطه، ازدواج، تشکیل دادن خانواده و در آخر خلسه ای به وجود آمده از هر چیزی که هیچکدام از زوج به زبان نمی آورند. این فیلم در حکم روانشناسی روایتی آموزنده را برای بیننده دارد که با باز کردن نقطه های ضعف و نمایش به صورت عمومی به ما این امکان را داده که هر کدام از ما به عمق روابط، به شکل عمیق تری نگاه کنیم.

داستان ازدواج2

بازیگران فیلم داستان ازدواج Marriage Story:

  • آدام درایور در نقش: چارلی باربر (چارلی پدر خانواده که در آستانه جدایی می باشد)
  • اسکارلت جوهانسون در نقش: نیکول باربر (همسر چارلی)
  • آژی رابرتسون در نقش: هنری باربر ( پسر خانواده)
  • والاس شاون در نقش: بازیگر تئاتر

منچستر کنار دریا Manchester by the Sea (2016)

فیلم سینمایی منچستر کنار دریا یکی از بهترین فیلم ها در ژانر درام محصول سال 2016 می باشد که به عنوان برترین فیلم همان سال هم انتخاب شده است، فیلمی که تجربه متفاوتی از زندگی مردی که دچار احساس گناه می باشد را نشان می دهد. فیلم منچستر کنار دریا برنده جایزه اسکار در دو رشته و نامزدی اسکار در 4 رشته را هم در کارنامه خودش دارد.

منچستر کنار دریا

خلاصه داستان فیلم:

در یکی از روزهای زمستان با لی چندلر تماسی گرفته می شود و به او خبر می دهند که برادرش روزهای آخر عمرش را می گذراند، اما لی به موقع نمی تواند به بیمارستان برسد و بعد از مرگ برادرش افسرده و ناراحت می شود. در این حین لی متوجه می شود که باید سرپرستی برادر زاده اش به اسم پاتریک که 16 ساله است را قبول کند، اما شهر برایش خاطرات و اتفاقات تلخ و ناگوار گذشته را به یاد می آورد و بازگشتش به گذشته دوباره تراژدی ناگفته ای را برایش مرور می کند که باید بتواند آنها را حل کند.

نقد و بررسی فیلم منچستر کنار دریا Manchester by the Sea:

این فیلم قدرتمند با بهترین بازی ها به کارگردانی کونت لورگان می باشد. روند این فیلم به صورت آهسته می باشد اما شما را خسته نمی کند چون که زندگی واقعی هم به همین صورت می باشد. یک فیلم تمام و کمال با نقش آفرینی عالی و قدرتمند کیسی افلک که در بعضی از صحنه ها با نگاه کردن در چشمانش می توانید درد را هم ببینید.
داستانی سنگین مربوط به دو نفر با گذشته ای تلخ است که تلاش می کنند با وجود چالش های زیادی که در زندگی وجود دارد از عهده آن برایند.
نقد منفی که درباره این فیلم شده است این است که هیچ چیز خوشحال کننده و شاد در آن وجود ندارد و این فیلم چقدر افسرده است، اما تصویری که فیلم به بیننده نشان می دهد یکی از روشنفکرانه ترین تصویرهایی از مردی می باشد که دچار احساس گناه شده است.
علاوه بر بازی عالی و قدرتمند کیسی افلک، لوکاس هجز که در نقش برادر زاده اش می باشد بسیار خوب و کامل ظاهر شده است، همچنین نقش آفرینی عالی میشل ویلیامز در نقش همسر سابق که قابل اعتماد است، و بعد از تمامی این موارد موسیقی و فیلمنامه عالی آن هم شایسته تقدیر می باشد.

منچستر کنار دریا

بازیگران فیلم منچستر کنار دریا Manchester by the Sea:

  • کیسی افلک در نقش: لی چندلر (شخصیت اصلی فیلم)
  • کایل چندلر در نقش: جو چندلر (برادر لی)
  • لوکاس هجز در نقش: پاتریک (برادر زاده لی)
  • میشل ویلیامز در نقش: رندلی چندلر (همسر سابق لی)

من پیش از تو Me Before You (2016)

داستان شخص جوانی که به صورت ناگهانی و در لحظه ای زندگی اش دگرگون می شود. این فیلم درام رمانتیک اقتباس شده از رمانی که جوجو مویز آن را نوشته است و تئا شاروک برای اولین کارگردانی خود در سال 2016 این فیلم را ساخته و آن را بر روی پرده سینما برده است.
این فیلم عاشقانه احساسی با هزینه 20 میلیون دلار تولید شد و با فروش 208 میلیون دلاری توانست گیشه را تصاحب کند. این فیلم با وجود نقدهای متفاوتی که داشته توانست در لیست یکی از بهترین فیلم های درام عاشقانه قرار گیرد.

me before you

خلاصه داستان فیلم:

پسری به نام ویلیام ترنر جوان بسیار موفق هم در زمینه ورزشی و هم در زمینه کاری، در یک روز بارانی زندگی اش برای همیشه دچار تغییر می شود. چند سال بعد خانواده ویلیام یک دختر پرستار شاد و خنده رو به اسم لوئیزا را که خودش هم در زندگی اش با چالش هایی روبرو می باشد، به امید اینکه بتواند روحیه ویلیام را تغییر دهد استخدام می کنند و یک درام عاشقانه ای شکل می گیرد. داستانی پر از احساس بین دو جوان که هیچکدام از آنها نمی دانند قرار است دنیای یکدیگر را برای همیشه تغییر دهند.

me before you.

نقد و بررسی فیلم من پیش از تو Me Before You:

فیلم من پیش از تو یک فیلم درخشان، فیلمی تاثیر گذار و عاشقانه ای با داستانی بسیار زیبا که مخاطب را هم شاد و هم غمگین می کند. قصه ی دختری 26 ساله که به دنبال کار است و سرانجام استخدام می شود و ویلیام، اول او را نمی پذیرد و با سختی او را تحمل می کند اما خیلی زود همه چیز برای هر دو آنها تغییر می کند، اما آیا این تغییر دوام خواهد داشت؟
بعضی انتقادها درباره ی فیلم درمورد این موضوع است که زندگی افرادی که دارای ناتوانی جسمی و معلولیت هستند را بی ارزش نشان می دهد، در صورتی که این اشتباه است، اتفاقا این خود ویلیام می باشد که زندگی اش آن طور که هست ادامه داشته باشد و با دقت بر همین موضوع، این فیلم سعی دارد تا درد و سختی ویلیام را به صورت کم رنگ نشان دهد اما در عوض بر لحظات خوب و با ارزشی که در کنار لوئیزا دارد بیشتر تاکید کند. در این فیلم شخصیت لو با بازی امیلیا کلارک قابل تقدیر و ستایش است.

لوئیزا

بازیگران فیلم من پیش از تو Me Before You:

  • سم کلافلین در نقش: ویلیام ترینور (ویل جوان که توانایی حرکت ندارد)
  • امیلیا کلارک در نقش: لوئیزا کلارک (شخصیت اصلی فیلم و پرستار ویلیام)
  • چارلز دنس در نقش: استفان ترینور (پدر ویل)
  • جنت مکتیر در نقش: کامیلیا ترینور (مادر ویل)

مطالب بیشتر: لیست بهترین فیلم های فانتزی تخیلی 2023

اتاق Room (2015)

داستان این فیلم برگرفته از رمانی با همین نام و به کارگردانی لنی آبراهامسون، زنی زندانی شده را نشان می دهد که به مدت 7سال از عمرش را در کانکسی 10 متری زندانی کرده بودند. او فرزندش را بعد از 2 سال حبس در این اتاق به دنیا آورد، او با سختی و سعی و تلاش زیاد برای بارها فرار ناموفق به گذراندن روزهای زندگی اش ادامه داد.

اتاق

خلاصه داستان فیلم:

داستان زنی به اسم جوی با نقش آفرینی( بری لارسون ) که هفت سال قبل توسط مرد مریضی به بهانه ی کمک خواستن دزدیده شده بود و سالها در اتاق کوچکی حبس شده بود. جوی پس از 2 سال باردار می شود و الان پسری 5 ساله دارد که از دنیای بیرون هیچ چیزی را نمی داند، و تنها هم بازی او مادرش می باشد و جز نور خورشید از دور، چیزی را از این دنیا ندیده و لمس نکرده.
روزی جوی و پسرش جک تصمیم می گیرند که از این اتاق باید فرار کنند، اما این بار بعد از چندین بار تلاش ناموفق شاید بتوانند آزاد شوند و فرار کنند.

فیلم اتاق

نقد و بررسی فیلم اتاق Room:

این فیلم سینمایی بر اساس داستان واقعی که در سال 2008 رسانه ای شد ساخته شد. داستان مردی 73 ساله که دختر خودش را به مدت 24 سال در خانه حبس کرده و او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، و حاصل این حبس 7 فرزند بود که نویسنده داستان فیلم آخرین فرزند این زن را که 5 ساله بود را در دل داستان قرار داد و قصه ای از زندگی او را دارد.
این فیلم برنده ی جایزه ی اسکار برای بهترین بازیگر زن شد و جالب است بدانید، که بری لارسون برای بازی در شخصیت جوی در مدت زمان فیلم برداری صورتش را نشسته بود تا بتواند حس زن تنها و زندانی شده در اتاقی سرد را به مخاطب القا کند.

بازیگران فیلم اتاق Room:

  • بری لارسون در نقش: جوی (مادر جک و زندانی شده در اتاق)
  • جیکوب ترمبلی در نقش: جک (پسر جوی)
  • جوآن آلن در نقش: نانسی (مادر جوی)
  • شان بردجرز در نقش: نیک پیر (مرد روانی که جوی را 7 سال حبس کرد)

بخت پریشان ما The Fault in our stars (2014)

داستان واقعی فیلم بخت پریشان ما، برگرفته از رمانی با همین اسم می باشد. فیلم پر فروشی که داستان عاشقانه ای از امید داشتن دو بیمار که غیرقابل درمان هستند را روایت می کند.
فیلمی با موضوع بیماری سرطان و پایان ذهنی غمگین و تلخ برای این درد، اما عشق امیدوار کننده برای آینده ای نامشخص. تاریکی کامل به اسم مرگ ولی حالا که زنده ایم هم هنوز کسی نمی داند آیا از شخصی که بیماری سرطان دارد، بیشتر عمر می کند یا نه؟!… هنوز هم مرگ و زندگی دست هیچ انسانی نمی باشد و امید برای همیشه در پس ذهن همه ی ما آدمها وجود دارد، چون اگر این طور نبود هیچ کس هنگام خوابش ساعتش را برای فردا صبح کوک نمی کرد و از مرگش مطمئن بود.

بخت پریشان ما

خلاصه داستان فیلم:

هزل دختری که مبتلا به سرطان تیروئید با بازی (شیلین وودلی) افسرده و ناامید و خسته از سوال های تکراری است، به اصرار مادرش به جمع گروهی می پیوندد که در آن گروه با پسری به اسم آگوستوس با بازی (انسل الگورت) آشنا می شود. این دو نفر باهم ارتباط دوستی برقرار می کنند و کتاب هایی که دوست دارند را به همدیگر معرفی می کنند و به همدیگر نزدیک تر و صمیمی تر می شوند.
آگوستوس که مبتلا به بیماری سرطان استخوان می باشد ناگهان موردی را متوجه می شود….

فیلم بخت پریشان ما

نقد و بررسی فیلم بخت پریشان ما The Fault in our stars:

فیلم بخت پریشان ما توانست در هفته اول اکران جزو پر فروش ترین ها شود و به همین مسیر خود تا هفته ها و ماه های بعدی هم ادامه داد. فیلمبرداری این فیلم در کمتر از 3 ماه انجام شد و شیلین وودلی  بعد از انتخاب شدن برای بازی در نقش هزل، موهای خودش را کوتاه کرد و به بچه های سرطانی تقدیم کرد.
شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که این فیلم برگرفته از رمانی است که از واقعیت نوشته شده و حتی تصور واقعی بودن چنین داستانی هم ناراحت کننده و تلخ است، ولی ارزش داشتن تمامی لحظات زندگی را به ما یاد آوری می کند.
داستان عاشقانه و دیدنی از حقیقت هایی که شاید در اطراف ما هم زیاد باشد ولی تا هنگامی که به مرحله ی همزاد پنداری نرسیم درکی هم از آن نداریم. شاید لازم است با چشم ببینیم با وجود چه سختی هایی هم می توان امید داشت و زندگی کرد و به پایان قصه ای تلخ هم فکر نکرد. مرگ پایان زندگی است ولی دوست داشتن هم هنوز می تواند معجزه کند. این فیلم را باید دید و لحظه هایی را با آن زندگی کرد.

بخت-پریشان-ما

بازیگران فیلم بخت پریشان ما The Fault in our stars:

  • شیلین وودلی در نقش: هزل (دختر سرطانی که مشکل تنفسی دارد)
  • انسل الگورت در نقش: آگوستوس (پسر سرطانی که عاشق هزل می شود)
  • نات وولف در نقش: ایزاک (دوست آگوستوس)
  • ویلیام دفو در نقش: پیتر ون (نویسنده ی کتاب مورد علاقه هزل)

بخت-پریشان-ما.

شلاق Whiplash (2014)

داستان این فیلم درام درباره ی یک نوازنده موسیقی است که در رویا و آرزوی بهتر شدن، بین ناامیدی و امیدواری دست و پا می زند. فیلم جذاب و دیدنی از ساختن موسیقی که ما در چند دقیقه می شنویم را با مشکلات و سختی های نوازنده هایش را به نمایش گذاشته است.
این فیلم سینمایی جزو بهترین فیلم های درام است که در برترین و بهترین لیست های دنیا مانند، IMDB و Rotten Tomatos قرار دارد.

فیلم-شلاق

خلاصه داستان فیلم:

اندرو نیمن با بازی (مایلز تلر) درامری است که در بهترین مدرسه موسیقی کشورش به اسم شفر تحصیل می کند، و در آرزوی بهترین شدن و انتخاب شدن توسط سخت گیرترین و بهترین معلم مدرسه به اسم ترنس فلچر با بازی (جی کی سیمونز) است. اندرو در گروه فلچر انتخاب می شود اما هر لحظه فلچر او را تهدید می کند که ممکن است موقعیتش را از دست بدهد. این تهدید ها هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی، اندرو را تحت فشار زیادی قرار می دهد و تا جایی ادامه می یابد که اندرو دیگر ناامید شده و از تلاش کردن دست بر می دارد، ولی این ناامیدی در لحظه ای حساس به کمک اندرو می آید.

شلاق

نقد و بررسی فیلم شلاق Whiplash:

از نظر کارگردان معروف دیمین شزل، فیلم شلاق قصه ای از رقابت را نشان می دهد جایی که دیگر رفاقت و دوستی ها بی معنی شده و احساسات فقط برای بهترین بودن و رسیدن به جایگاه هم کلاسی شان جوابگو می باشد. هنگامی که همه در فکر رقابت کردن و تصاحب جایگاه بالاتری در زندگی حرفه ای خود هستند. جالب است بدانید فیلمبرداری این فیلم فقط در 19 روز انجام شده و در نظرسنجی  سال 2016 جزء بهترین فیلم های دنیا و 100 فیلمی که حتما قبل از مرگ باید آن را دید هم قرار گرفته است. فیلم شلاق همچنین برنده ی 5 جایزه ی اسکار برای بهترین فیلم و …. شده است.
داستانی درباره ی امیدها و ناامیدی ها، تلاش های بی وقفه ای که بی نتیجه می باشد. فیلمی که با تماشای آن از لحظات رقابت سخت، خیلی به هیجان می آییم و گاهی هم مانند اندرو ناامید می شویم. داستانی درباره ی به چالش کشیدن دانش آموزانی که رویاپرداز هستند و در بازی دشوار و سختی که روح آنها را هدف گرفته است. رقابت برای جایگاه خاص و ویژه در بهترین گروه موسیقی کشور.
داستانی که جزء بهترین فیلم های سینمایی درام در تاریخ سینمای جهان می باشد.

بازیگران فیلم شلاق Whiplash:

  • مایلز تلر در نقش: اندرو (دانش آموز موسیقی)
  • جی کی سیمونز در نقش: فلچر (استاد سخت گیر موسیقی)
  • ملیسا بنویست در نقش: نیکول (دوست دختر اندرو)
  • پاول ریسر در نقش: جیم نیمان (پدر اندرو)

مطالب بیشتر: فیلم صدای آزادی

او Her (2014)

فیلم سینمایی Her اولین تجربه فیلمنامه نویسی اسپایک جونز می باشد و خودش هم آن را کارگردانی کرده است، یک فیلم عاشقانه علمی و تخیلی که در سال 2014 اکران شد. داستانی بین هوش مصنوعی و انسان، که یک دستیارصوتی  به صورت مجازی با صدای یک زن، شخصیتی پیدا کرده است.
فیلمی درام تحسین شده که در جشنواره های مختلفی جوایز بسیاری را به دست آورده است.

فیلم او

خلاصه داستان فیلم:

در آینده ی نزدیک درلس آنجلس، تئودور مردی که تنها زندگی می کند و افسرده است و به تازگی هم از همسرش جدا شده، یک سیستم عامل هوشمند سطح بالا را خریداری می کند که حاوی یک دستیار به صورت مجازی با هوش مصنوعی است و قابلیت تکامل و سازگار بودن را دارد. تئودور در تنظیمات این سیستم هوشمند برای آن صدای زنانه ای را انتخاب می کند و نام آن را سامانتا می گذارد، سپس بین آنها رابطه ی احساسی به وجود می آید که زندگی تئودور دگرگون می شود.

نقد و بررسی فیلم او Her:

یک فیلم مفهومی، منحصر به فرد و کمیاب که نحوه ساختن رابطه های انسانی درآن باعث شده که ارتباطات متوالی با مخاطب ایجاد شود. بازی اسکارلت جوهانسون در نقش سامانتا در این فیلم یک نوع سیستم عامل بالاتر از واقعیت می باشد که رزومه ای بی نقص را از توانایی ها و ویژگی هایش را نمایش می دهد. در این فیلم شاهد سکانس های زیادی از ایمی آدامز که در نقش امی است هستیم که در تمام این سکانس ها بدون گریم و آرایش ظاهر شده، و کارگردانی که تلاش خود را می کند تا زیبایی طبیعی خود بازیگر را نشان دهد و در سمت دیگر بازی بی نظیر و فوق العاده خواکین فینیکس که نقش مردی تنها را به نمایش گذاشته، و ترکیبی بی نظیر و عالی از منزوی بودن، نیاز داشتن به دیگری، جایگزین های اجتماعی و همچنین آزادی که قابل لمس برای بیینده است را نمایش می دهد.
بعضی از منتقدان معتقد هستند که موضوع این فیلم درباره ی عشق است ولی داستانی عاشقانه نمی باشد. فیلم سینمایی her جایزه اسکار را برای بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی دریافت کرد و همچنین نامزدی برای بهترین موسیقی متن، بهترین ترانه، بهترین فیلم و بهترین طراحی تولید را هم کسب کرد.

فیلم-او

بازیگران فیلم Her:

  • خواکین فونیکس در نقش: تئودور (شخصیت اصلی فیلم)
  • اسکارلت جوهانسون در نقش: سامانتا (صدای دستیار صوتی)
  • ایمی آدامز در نقش: امی (دوست تئودور)
  • رونی مارا در نقش: کاترین کلاوزن (همسر سابق تئودور)

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا