سریال

10 سریال برتر نتفلیکس در تمام دوران

12 سریال برتر نتفلیکس در تمام دوران

 

در این مقاله، قصد داریم به شما 12 سریال‌ اورجینال برتر نتفلیکس را از دیدگاه IMDB معرفی کنیم. این آثار توسط علاقه‌مندان به مجموعه‌های تلویزیونی بسیار استقبال شده‌اند.

لطفاً توجه داشته باشید که این معرفی به این معنی نیست که کیفیت این سریال‌ها بهتر از سایر سریال‌های تلویزیونی است. بلکه این آثار به دلیل رتبه‌بندی بالا در IMDB برگزیده شده‌اند. همچنین، نمره‌ی IMDB یک سریال در این لیست، نمره‌ای است که در زمان نوشتن این مقاله ثبت شده است و ممکن است با گذر زمان تغییر کند.

شبکه نتفلیکس در حال توسعه و افزایش آرشیو سریال‌های اورجینال خود است. اما تا به حال، بهترین سریال‌های اورجینال نتفلیکس بر اساس IMDB عبارتند از:

 

سریال Daredevil

 

1. Daredevil (2015-2018)

Daredevil یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی است که بر اساس شخصیت Daredevil کامیکس مارول ساخته شده توسط Drew Goddard برای سرویس پخش نتفلیکس ساخته شده است. این فیلم در دنیای سینمایی مارول (MCU) اتفاق می‌افتد و به تداوم فرانچایز فیلم اذعان داشت و اولین سریال مارول نتفلیکس بود که به مینی‌سریال متقاطع The Defenders منتهی شد. Daredevil توسط Marvel Television و ABC Studios تهیه شده است. استیون اس. دی نایت اولین مجری سریال بود که داگ پتری و مارکو رامیرز به‌عنوان مجری برنامه در فصل دوم و اریک اولسون به عنوان مجری فصل سوم به سریال پیوست. گدارد به عنوان مشاور این سریال فعالیت می کرد.

چارلی کاکس در نقش مت مرداک / دردویل، وکیلی نابینا که در شب به عنوان یک مراقب نقابدار با جرم و جنایت مبارزه می کند، بازی می کند. دبورا آن وول، الدن هنسون، روزاریو داوسون، و وینسنت دونوفریو نیز بازیگرانی هستند و توبی لئونارد مور، ووندی کورتیس هال، باب گانتون و آیلت زورر برای فصل اول به آنها ملحق شدند، جان برنتال، الودی یونگ و استفان رایدر به آنها پیوستند. برای فصل دوم این این سریال یکی از سریالهای برتر نتفلیکس، و جوآن والی، جی علی و ویلسون بتل برای فصل سوم پیوستند.

بازی Daredevil در اواخر سال 2013، یک سال پس از اینکه مارول حقوق فیلم را برای این شخصیت به دست آورد، آغاز شد، و گدارد ابتدا در دسامبر 2013 استخدام شد. 2016، و سومین در 19 اکتبر 2018. آنها نقدهای مثبت و تحسین های متعددی دریافت کردند، از جمله چندین نامزدی برای جایزه Primetime Creative Arts Emmy.

نتفلیکس در آوریل 2016 سریال The Punisher را سفارش داد، یک سریال اسپین آف بر اساس شخصیت برنتال، فرانک کسل / پانیشر. Daredevil در 29 نوامبر 2018 توسط نتفلیکس لغو شد. این سریال به همراه بقیه سریال های مارول از نتفلیکس حذف شد و در مارس 2022، پس از اینکه دیزنی مجوز آنها را دوباره به دست آورد، به دیزنی پلاس اضافه شد. در آغاز سال 2021، کاکس و دونوفریو در پروژه‌های استودیو مارول، از جمله سریال جدید Daredevil: Born Again در حال توسعه برای دیزنی پلاس، نقش مرداک و ویلسون فیسک / کینگ‌پین را دوباره ایفا کردند.

مطلب پیشنهادی : نقد فیلم Daredevil

سریال Money Heist

 

2. دزدی پول (2017-2021) Money Heist

دزدی پول یک مجموعه تلویزیونی درام جنایی و جنایی اسپانیایی است که توسط لکس پینا ساخته شده است. عنوان اسپانیایی آن La casa de papel یا “خانه کاغذی” است. از دیدگاه یکی از دزدها، توکیو (رسولا کوربرو)، این سریال دو دزدی با برنامه ریزی دقیق را دنبال می کند که توسط پروفسور (لوارو مورته) انجام شده است، یکی در ضرابخانه سلطنتی اسپانیا و دیگری در بانک اسپانیا. فلاش بک ها، پرش های زمانی، انگیزه های شخصیت های پنهان و یک راوی غیرقابل اعتماد برای افزودن پیچیدگی به روایت واقعی زمان استفاده می شود.

در ابتدا قرار بود این سریال فقط از دو قسمت تشکیل شود. Antena 3 در اسپانیا، 15 قسمت اولیه سریال را از 2 می تا 23 نوامبر 2017 پخش کرد. اواخر سال 2017، نتفلیکس حقوق پخش جهانی را خریداری کرد. این سریال را به 22 قسمت کوتاه‌تر کوتاه‌تر کرد و آن را در سطح جهانی توزیع کرد، قسمت اول در 20 دسامبر 2017 و قسمت دوم در 6 آوریل 2018 منتشر شد. با بودجه‌ای که برای مجموع 16 قسمت جدید به‌طور چشمگیری افزایش یافت، نتفلیکس این سریال را احیا کرد. نمایش در آوریل 2018.

هشت قسمت از قسمت 3 در 19 جولای 2019 در دسترس قرار گرفت. قسمت 4 که دارای هشت قسمت نیز بود در تاریخ 3 آوریل 2020 در دسترس قرار گرفت.

این سریال جوایز متعددی از جمله جایزه بین‌المللی امی بهترین سریال درام در چهل و ششمین دوره جوایز بین‌المللی امی و همچنین تحسین منتقدان را به خاطر طرح پیچیده، درام‌های شخصیتی جذاب و رویکرد نوآورانه به تلویزیون اسپانیا دریافت کرد.

چندین بار در طول سریال، آهنگ ضد فاشیست ایتالیایی “Bella ciao” در تابستان سال 2018 در سراسر اروپا بسیار پرطرفدار بود. سریال نتفلیکس به ویژه تا سال 2018 برای بینندگان اروپای مدیترانه و آمریکای لاتین جذابیت زیادی دارد و به پربیننده ترین غیرانگلیسی تبدیل شده است. -سریال های زبان و یکی از محبوب ترین سریال ها در کل.

 

 

سریال Narcos

 

3. Narcos (2015-2017)

این سریال یکی از سریالهای برتر نتفلیکس که درام تلویزیونی Narcos توسط کریس برانکاتو، کارلو برنارد و داگ میرو ساخته و تولید شده است. فصل 1 و 2 بر اساس زندگی پابلو اسکوبار، یک قاچاقچی مواد مخدر و تروریست مواد مخدر از کلمبیا است که کارتل مدلین را تأسیس کرد و با تولید و فروش کوکائین ثروت جمع آوری کرد. آنجا تنظیم و تیراندازی کردند.

روابط اسکوبار با اربابان مواد مخدر، ماموران DEA و گروه های مخالف مختلف نیز موضوع اصلی این برنامه تلویزیونی است.

پس از سقوط اسکوبار، فصل 3 همچنان DEA را دنبال می کند، زیرا آنها تلاش می کنند تا صعود کارتل معروف کالی را متوقف کنند. فصل اول که شامل 10 قسمت است، در 28 آگوست 2015 به طور انحصاری در نتفلیکس پخش شد. این سریال با 10 قسمت، فصل دوم تمدید شد و در 2 سپتامبر 2016 پخش شد.

نتفلیکس سریال را برای فصل سوم و چهارم در 6 سپتامبر 2016 تمدید کرد. در 18 ژوئیه 2018، سازندگان سریال فاش کردند که فصل 4 در عوض به عنوان اولین فصل از یک سریال جدید نتفلیکس به نام Narcos: Mexico خواهد بود. فصل 3 در 1 سپتامبر 2017 پخش شد. دهه 1980 در مکزیک دوره زمانی سریال جدید است که در 16 نوامبر 2018 پخش شد.

 

 

سریال Top Boy

 

4. پسر برتر (2011- ) Top Boy

رونان بنت نویسنده سریال درام جنایی تلویزیونی بریتانیایی تاپ بوی است. این سریال در مورد دو قاچاقچی مواد مخدر به نام های دوشان (اشلی والترز) و سالی (کین رابینسون) و همچنین افراد دیگری که در فروش مواد مخدر و جنگ گروهی در لندن نقش دارند، می پردازد. این فیلم در املاک خیالی سامرهاوس در منطقه هاکنی لندن می گذرد.

26 قسمت در چهار سریال پخش شده است. دو سری اول هر کدام با چهار قسمت از شبکه 4 پخش شد که سری اول در چهار شب متوالی از 31 اکتبر تا 3 نوامبر 2011 و سری دوم از 20 اوت تا 10 سپتامبر 2013 پخش شد. برای سریال سوم پیشنهاد شد، کانال 4 سریال را در سال 2014 لغو کرد.

دریک، یک نوازنده کانادایی، به این پروژه ابراز علاقه کرد و در سال 2017 مشخص شد که نتفلیکس بازیگران اصلی شخصیت ها از جمله اشلی والترز، کین رابینسون و بقیه بازیگران اصلی را با دریک و گروهش بازگرداند. به عنوان تهیه کنندگان اجرایی در حالی که دو فصل اول دو سریال قبلی با نام Top Boy: Summerhouse به نتفلیکس اضافه شد، سری سوم و چهارم به ترتیب در سپتامبر 2019 و مارس 2022 در این سرویس عرضه شدند و به عنوان فصل اول و دوم تبلیغ شدند. یک سریال اصلی نتفلیکس
آگهی

در 31 مارس 2022، سریال سوم ساخته شده توسط نتفلیکس برای فصل پنجم و آخر تمدید شد. این فصل در آینده پخش خواهد شد.

گروهی منتخب از منتقدان نمایش را به دلیل بازیگری، فیلمبرداری، مضامین، رئالیسم، نویسندگی و موسیقی متن تحسین کرده اند و شباهت های مطلوبی با دیگر نمایش های جنایی سیاه پوست مانند The Wire، Snowfall و Power داشته اند.

این سریال جوایز تلویزیونی آکادمی بریتانیا را دریافت کرده است. جایزه تلویزیونی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای جاسمین جابسون.

 

 

سریال Stranger Things

 

5. چیزهای عجیب (2016-2024) Stranger Things

برادران دافر، همراه با شاون لوی و دن کوهن، تهیه کنندگان اجرایی سریال تلویزیونی علمی تخیلی و ترسناک آمریکایی Stranger Things هستند. آنها همچنین به عنوان مجری برنامه عمل می کنند. فصل اول سریال اصلی نتفلیکس که توسط Monkey Massacre Productions و Levy’s 21 Laps Entertainment ساخته شد، در آن روز در دسترس قرار گرفت. اکتبر 2017، ژوئیه 2019، می و ژوئیه 2022 به ترتیب شاهد انتشار فصل های دوم، سوم و چهارم آن بودیم. این برنامه در فوریه 2022 فصل پنجم و آخرین تمدید شد.

این سریال که در دهه 1980 می گذرد، بر روی شهروندان شهر کوچک ساخته شده هاوکینز، ایندیانا تمرکز دارد که پس از ایجاد یک مرکز آزمایشی انسانی در نزدیکی، در معرض یک بُعد متناوب خصمانه به نام “Upside Down” قرار می گیرند. پورتال بین واقعیت جایگزین و دنیای واقعی. علاوه بر وینونا رایدر، دیوید هاربر، فین ولفهارد، میلی بابی براون، گیتن ماتارازو، کالب مک لافلین، ناتالیا دایر، چارلی هیتون، کارا بونو، متیو مودین، نوآ اشنپ، سدی سینک، جو کیری، داکر مونتگومری، شان آ. رایزر، مایا هاوک، پریا فرگوسن و برت گلمن، نوآ اشنپ، متیو مودین، سادی سینک نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

 

سریال دارک

 

6. تاریک (2017-2020) Dark

باران بو اودار و جانجه فریز در ساخت مجموعه تلویزیونی علمی تخیلی هیجان انگیز Dark با یکدیگر همکاری کردند. از سال 2017 تا 2020 در سه فصل پخش شد. در پی ناپدید شدن یک کودک، داستان ساکنان شهر خیالی ویندن آلمان را دنبال می کند که آنها به دنبال حقیقت هستند. به منظور کشف یک نقشه شوم سفر در زمان چند نسلی، آنها روابط بین چهار خانواده جدا شده را دنبال می کنند.

این سریال یکی از سریالهای برتر نتفلیکس به بررسی پیامدهای وجودی زمان و تأثیر آن بر طبیعت افراد می پردازد. یک بازیگر کامل حضور دارد. Dark در 1 دسامبر 2017 در نتفلیکس شروع به کار کرد. این اولین سری اصلی این سرویس به زبان آلمانی است. فصل دوم در 21 ژوئن 2019 منتشر شد، در حالی که فصل سوم و آخر در 27 ژوئن 2020 منتشر شد.

فصل اول بیشتر در سال 2019 اتفاق می‌افتد، اما شامل داستان‌هایی نیز می‌شود که در سال‌های 1986، 1953 و – در آخرین صحنه فصل – 2052 اتفاق می‌افتند. چندین شخصیت توسط بازیگران مختلف در مراحل مختلف توسعه در طول فصل اول به تصویر کشیده می‌شوند. فصل دوم چند ماه پس از فصل اول شروع می شود و داستان های اصلی را به ترتیب در سال های 2020، 1987 و 1954 به تصویر می کشد. همچنین خط داستانی را که در آینده در سال 2053 اتفاق می‌افتد ادامه می‌دهد و داستان پنجم را که در سال 1921 روایت می‌شود، اضافه می‌کند.

فصل سوم داستانی در سال 1888 و واقعیتی موازی با تکرارهای مختلف بیشتر شخصیت های کلیدی دارد. منتقدان دارک را به خاطر جاه طلبی و عمق داستانش و همچنین لحن، گرافیک، اجراها، بازیگران و ترکیب موسیقی آن ستایش کردند. نتیجه‌گیری سریال نیز با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد و آن را پایانی «راضی‌کننده» توصیف کردند. بی بی سی این برنامه را به عنوان پنجاه و هشتمین برنامه تلویزیونی برتر قرن بیست و یکم در سال 2021 انتخاب کرد.

 

سریال Our Planet

 

7. سیاره ما (2019) Our Planet

مستندهای بریتانیایی طبیعت سیاره ما برای نتفلیکس تولید شده است. دیوید آتنبرو به عنوان راوی سریال عمل می کند. مجموعه مستندهای بی بی سی سیاره زمین، سیاره یخ زده و سیاره آبی نیز توسط Silverback Films تولید شده اند که توسط آلستر فاترگیل و کیت شولی اجرا می شود. این شرکت سازنده با صندوق جهانی حیات وحش برای تولید سریال (WWF) همکاری کرد. استیون پرایس، نوازنده برنده جایزه، این موسیقی را ساخته است.

این فیلم به دلیل تأکید بیشتر بر تأثیر انسان بر محیط‌زیست نسبت به فیلم‌های استاندارد طبیعت، با تمرکز بر چگونگی تأثیر تغییرات آب و هوا بر همه موجودات زنده مورد ستایش قرار گرفته است. این مجموعه مسائل مربوط به حفاظت را مورد بحث قرار می دهد و در عین حال این حیوانات وحشت زده را در مناطق بومی خود به نمایش می گذارد. این اولین مستند طبیعت این شرکت در نتفلیکس است. همه قسمت ها در 5 آوریل 2019 در دسترس قرار گرفتند.

در 2 آگوست 2019، نتفلیکس یک مستند پشت صحنه در دسترس قرار داد. طبق گفته نتفلیکس، در ماه اول انتشار این سریال، 25 میلیون خانوار پیش بینی می کردند آن را تماشا کنند. در گزارش بعدی، بیان شد که تا مارس 2021، 100 میلیون خانه این سریال را دیده اند. فصل دوم در سال 2023 پخش خواهد شد.

تیم سازنده سریال زیست محیطی سیاره زمین بی بی سی در 15 آوریل 2015 اعلام کرد که یک سریال مستند طبیعت هشت قسمتی برای نتفلیکس خواهد ساخت که در سال 2019 پخش خواهد شد. تکمیل آن چهار سال طول کشید و در 50 کشور مختلف فیلمبرداری شد. بیش از 600 خدمه داشت. این مجموعه بر گستره تنوع زیستگاهی در سراسر جهان، از جمله وحشی قطب شمال، اعماق اقیانوس، مناظر عظیم آفریقا و جنگل های متنوع آمریکای جنوبی تمرکز دارد.

 

 

سریال اوزارک

 

8. Ozark (2017-2022)

بیل دوبوک و مارک ویلیامز خالقان و تهیه کنندگان اجرایی سریال درام جنایی آمریکایی Ozark اصلی نتفلیکس هستند که توسط MRC Television و Aggregate Films ساخته شده است. بازیگران اصلی سریال، جیسون بیتمن و لورا لینی، نقش زوج متاهل مارتی و وندی بیرد را بازی می‌کنند که خانواده‌شان را به دریاچه اوزارک منتقل می‌کنند و به عنوان پولشویی شروع به کار می‌کنند.

علاوه بر این، بیتمن کارگردان و تهیه کننده اجرایی سریال است. سه فصل در دسترس قرار گرفت: اولی در 21 ژوئیه 2017، فصل دوم در 31 آگوست 2018، و فصل سوم در 27 مارس 2020. هر یک از سه فصل اول دارای ده قسمت است. فصل چهارم و پایانی سریال شامل 14 قسمت تقسیم شده به دو قسمت، در ژوئن 2020 سفارش داده شد. نیمه اول در 21 ژانویه 2022 و قسمت دوم در 29 آوریل 2022 پخش شد.

اوزارک در طول اجرای خود، نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد، که آن را به ویژه به خاطر لحن، کارگردانی، ارزش‌های تولید و بازیگری (به ویژه آنهایی که بیتمن، لینی و جولیا گارنر داشتند) تحسین کردند. 45 نامزدی امی در پرایم تایم برای این مجموعه، از جمله سه نامزدی برای سریال درام برجسته، باعث شد که بیتمن برای کارگردانی برجسته برای سریال درام در سال 2019 و گارنر سه بار برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام در سال های 2019، 2020 و 2022 برنده شود. این سریال در مجموع 45 نامزدی امی Primetime دریافت کرده است. بیتمن دو بار دیگر نامزد بهترین بازیگر مرد در سریال تلویزیونی دراماتیک در گلدن گلوب شده است.

بیشتر بخوانید: نقد سریال ozark 

سریال شکارچی ذهن

 

9. شکارچی ذهن (2017-2019) Mindhunter

کتاب جنایی واقعی 1995 Mindhunter: Inside the FBI’s Elite Serial Crime Unit، نوشته جان ای داگلاس و مارک اولشاکر، پایه و اساس سریال تلویزیونی جنایی روانشناختی آمریکایی شکارچی ذهن بود که توسط جو پنهال تهیه شد. پنهال، شارلیز ترون و دیوید فینچر تهیه کنندگان اجرایی هستند.

این دومی پرکاربردترین کارگردان و مجری واقعی سریال بوده است و بسیاری از مراحل فیلمنامه نویسی و تولید را مدیریت می کند. این سریال که جاناتان گروف، هولت مک‌کالانی و آنا تورو را به عنوان شخصیت‌های اصلی بازی می‌کند، بر تأسیس واحد علوم رفتاری در اداره تحقیقات فدرال (FBI) در اواخر دهه 1970 و شروع پروفایل‌های جنایی متمرکز است.

این سریال یکی از سریالهای برتر نتفلیکس در 13 اکتبر 2017، ده قسمت فصل اول اولین بار جهانی خود را در نتفلیکس انجام دادند. نتفلیکس فصل دوم را در 16 آگوست 2019 راه اندازی کرد. به دلیل تمایل فینچر برای کار روی پروژه های دیگر، احتمال پخش فصل سوم به طور نامحدود توسط نتفلیکس در ژانویه 2020 متوقف شد، با این حال ممکن است در آینده از [سریال] بازدید کند. ”

طبق اعلام نتفلیکس در فوریه 2016، شکارچی ذهن در پیتسبورگ، پنسیلوانیا تولید خواهد شد. در 16 آوریل و 25 ژوئن 2016، تماس‌های بازیگران آزاد قبل از شروع فیلمبرداری در می 2016 برگزار شد. فیلمبرداری قسمت 9 از فصل 1 طول کشید. محل در زندان ایالتی ویرجینیای غربی در موندسویل، ویرجینیای غربی. قبل از پخش فصل نتفلیکس، سریال فصل دوم تمدید شد.

 

سریال پیکی بلایندرز

 

10. پیکی بلایندرز (2013-2022) Peaky Blinders

استیون نایت خالق مجموعه تلویزیونی درام تاریخی جنایی بریتانیایی Peaky Blinders است. این فیلم در بیرمنگام انگلستان قرار دارد و جنایات گروه پیکی بلایندرز را در سال‌های بلافاصله پس از جنگ جهانی اول بازگو می‌کند. یک باند واقعی جوانان شهری به همین نام که از دهه 1880 تا 1910 در شهر فعالیت می کرد، الهام بخش این گروه داستانی است.

کیلین مورفی در نقش تامی شلبی، هلن مک‌کروری نقش الیزابت «پولی» گری، پل اندرسون در نقش آرتور شلبی، سوفی راندل در نقش آدا شلبی و جو کول نقش جان شلبی، عضو ارشد باند را بازی می‌کنند. بازیگران گروه توسط کیلیان مورفی حضور دارند. همراه با سام کلافلین، آنیا تیلور جوی، آنابل والیس، آیدو گلدبرگ، تام هاردی، شارلوت رایلی، فین کول، ناتاشا اوکیف، پدی کنسیدین، آدرین برودی، آیدان گیلن، امبر اندرسون، جیمز فریشویل و استفان گراهام در این فیلم سم نیل، آنابل والیس و ناتاشا اوکیف نیز بازی می‌کنند.

این سریال در 12 سپتامبر 2013 آغاز به کار کرد و تا سری چهارم (با تکرار در بی‌بی‌سی چهار) در بی‌بی‌سی دو اجرا شد و برای پنجمین و ششمین آن به بی‌بی‌سی وان رفت. حقوق پخش این برنامه در ایالات متحده و سایر کشورها توسط نتفلیکس از طریق توافق با شرکت Weinstein و Endemol خریداری شد. سری ششم آخرین سریال خواهد بود و بعد از آن یک فیلم اسپین آف در ژانویه 2021 تایید شد. در سال 2022 آخرین فصل پخش شد.

 

 

11. سریال بربرها Barbarians (2020)

 

سریال “بربرها”، که در سال 2020 در آلمان تولید شد، توسط باربارا ادر و اشتفان روزویتسکی کارگردانی شد. این سریال در تاریخ 20 اکتبر 2020 از طریق پلتفرم نتفلیکس منتشر شد و تا 21 اکتبر 2022 در این پلتفرم پخش شد. طی این بازه زمانی، بیش از 12 قسمت از این مجموعه در دو فصل منتشر شد که هر فصل شش قسمت داشت.

داستان این سریال، که به زبان آلمانی است، درباره اشغال آلمان توسط امپراتوری روم و شورشی است که منجر به تشکیل قبایل ژرمانیائی تحت رهبری آرمینیوس می‌شود. “بربرها” پس از انتشار در پلتفرم نتفلیکس با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شد.

همچنین، نتفلیکس در این سریال سرمایه‌گذاری کرده و تمامی مراحل فیلمبرداری آن در کشور مجارستان انجام شده است. بازیگرانی مانند لارنس روپ، جین گورساود، دیوید شوتر، برنهارد شوتز، سوفی رویس و گتانو آرونیکا در این سریال حضور داشتند.این سریال برای افراد زیر 13سال توصیه نمی شود.

این سریال حماسی، با بهره‌گیری از اسطوره‌ها، نمادها و مسائل اجتماعی مدرن، داستان واقعی خود را در قالب درام به تصویر می‌کشد. در این سریال، نبردها و خیانت‌های آدم‌هایی که هر کدام به دنبال منافع شخصی خود هستند، روایت می‌شوند. این نمایش، تعلیق و هیجان خود را به طور کمرنگ نشان می‌دهد و برای بیننده امکان حل معماهای نسبتاً پیچیده را فراهم می‌کند. همچنین، بحران شخصیت‌ها نیز در این سریال برجسته شده است و باعث می‌شود بیننده نتواند ارتباط لازم با داستان برقرار کند. با این حال، چیزی که به طور ویژه جذابیت بسیاری دارد، طراحی صحنه و لباس‌های سریال “بربرها” است. این ویژگی باعث می‌شود بیننده در میان جنگل توتوبورگ به شگفتی‌ها مبتلا شده و جذب شود.

سریال Blood Of Zeus خون زئوس

12. سریال Blood Of Zeus  خون زئوس (۲۰۲۰)

 

سریال “Blood of Zeus” یک اثر جذاب و هیجان‌انگیز است که می‌تواند شما را به خود جلب کند. داستان آن درباره هرون، یک نیمه‌خدا که از هویت واقعی خود بی‌خبر است، و مادرش الکترا است که در حاشیه یک شهر زندگی می‌کنند و در انزوا به سر می‌برند. زئوس، فرمانروای المپ، به هرون توجه زیادی می‌کند و در طول داستان، هرون درگیر ماجراهای پرهیجانی می‌شود و متوجه وظیفه‌ی بزرگی می‌شود که در برابر دنیا دارد.

“Blood of Zeus” یک انیمیشن است که توانسته است با جذابیت داستان، نمادها و اسطوره‌ها، همه را به خود جلب کند. این انیمیشن با استفاده از عناصری از انیمه‌های ژاپنی، قدرت قصه‌گویی بالا و درام مهیج، تجربه‌ی مشوقی را برای بینندگان ارائه می‌دهد. بصورت دو بعدی و با استفاده از الگوهای کلاسیک، “Blood of Zeus” توانسته است فرم و محتوا را به خوبی ترکیب کند و حتی افرادی که به انیمیشن علاقه‌ای ندارند، را به خود جذب کند.

اما باید توجه داشت که قصه‌های خدایان در این اثر به نسبت تکراری هستند، که ممکن است برخی از بینندگان را خسته کند. با این حال، “Blood of Zeus” همچنان می‌تواند یک انیمیشن سرگرم‌کننده در جهت نمایش اسطوره‌ها باشد. با پیگیری ماجراهای هرون و همراهی او در جهت پیدا کردن هویت و مقصدش، شما می‌توانید لذت ببرید و تجربه‌ی تعاملی بیشتری را در این سفر به دنیای اسطوره‌ها تجربه کنید.

 

سریال آینه سیاه

13. Black Mirror 

این یکی از نادرین سریال‌هاست که نوشتن درباره‌اش، جرأت و ثبات متن را به چالش می‌کشد. این سریال بازماندگی دارد و یکی از برترین‌ها در تاریخ سریال‌سازی جهان محسوب می‌شود. این جملات تعریف‌آمیز از سریال “آینه سیاه” (Black Mirror) نیاز به هیچ‌گونه جسارتی ندارد و بسیاری از منتقدان به اوج تعریف از آن رسیده‌اند. از نقادانی چون راجر ایبرت که می‌فرمایند: “آینه سیاه یکی از بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های دهه است.” تا منتقدان برجسته‌ترین منابع مانند The Verge و Los Angeles Times که آن را به عنوان یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین سریال‌های دهه گذشته توصیف کرده‌اند.

“آینه سیاه” یک سریال بریتانیایی است که ساخت آن در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و در ادامه به تولید نتفلیکس پیوست. این سریال تا به امروز جوایز متعددی را از جمله جوایز امی (Emmy) به خود اختصاص داده و به اندازه‌ای شهرت دارد که به سخنانی در مورد آن نپرداخته باشند. نقدها به طور معمول از ابراز تحسین و تعریف از نوآوری‌ها و خلاقیت‌های این سریال پر می‌شوند. به نظر من، این همه تعریف به خصوص تا به اینجا که فصل ششم، آخرین فصل این سریال، منتشر شده است، تأثیر صنعت سینما و تلویزیون انگلیسی است. علاوه بر این که ساختن این سریال از سوی چارلی بروکر و شبکه چهار بی‌بی‌سی آغاز شده، برای من سخت است به این اعتقاد بیافتم که چنین اثری از فرهنگ هالیوود بیرون آمده باشد. این سریال در تمام جنبه‌ها هماهنگی عالی دارد. به عبارتی، این سریال تلاش می‌کند نه تنها ایده‌آل باشد بلکه با شرایط مختلف نیز به خوبی سازگاری داشته باشد. اهمیت بزرگ‌تری هم از این ابتکار بهره می‌برد که به بحث‌ها و اندیشه‌های اساسی انسانی می‌پردازد و با موضوعاتی که تا به امروز در دنیای انسانی به چشم آورده‌ایم، سر و کار دارد. به نظر من این سریال به علاوه از همه موارد دیگر، در داستان‌سرایی نیز موفق است و می‌تواند تماشاگران را به خود جذب کند.

سریال “آینه سیاه” به علت ساختار اپیزودی خود، قطعاً ممکن است دارای مواجهه‌ها و تناوب‌های زیادی باشد. اما عملاً توانسته است درکنار همگرایی ایده‌آل و تلاش تیم خلاق پشت این سریال، پایبندی به یک خط داستانی را حفظ کند. در واقع، توانسته است در بین تنوع ایده‌ها و مفاهیم مختلفی که در طول سال‌ها و در اپیزودهای متفاوت ارائه شده‌اند، یک سازگاری ذهنی و مفهومی به “آینه سیاه” بخشیده باشد.

 

14. The Witcher

 

سریال تلویزیونی “ویچر” (The Witcher) یک مجموعه فانتزی است که در دسامبر 2019 در نتفلیکس به روی آنتن رفت. این سریال برگرفته از مجموعه‌ای از رمان‌های آندریه ساپکوفسکی است و هنری کاویل در نقش شخصیت اصلی، گرالت از ریویا، یک شکارچی هیولا که به عنوان ویچر نیز شناخته می‌شود، به ایفای نقش پرداخته است.

این سریال داستان گرالت را در دنیایی پر از جادو، سیاست و خطر دنبال می‌کند، جایی که او با موجودات و شخصیت‌های متنوعی روبرو می‌شود. نقش‌آفرینی‌های دیگر از جمله آنیا چالوترا در نقش ینفر، یک جادوگر قدرتمند، و فریا آلن در نقش سیری، شاهزاده‌ی جوانی با سرنوشتی متصل به گرالت، نیز در داستان به تصویر کشیده شده‌اند.

اولین فصل سریال با نقدهای مختلفی مواجه شد؛ برخی از منتقدان عمل و اجراها را تحسین کردند، در حالی که برخی دیگر از سرعت و ساختار داستان انتقاد کردند. با این حال، سریال به لحاظ تجاری موفقیت‌آمیزی بود و به سرعت برای تولید فصل دوم تمدید شد. پخش فصل دوم در دسامبر 2021 برنامه‌ریزی شده است.

“ویچر” به یک تجربه مورد علاقه در ژانر فانتزی تبدیل شده است و دارای یک پایگاه طرفداران پرشور است که منتظر بازگشت به دنیای این سریال هیجان‌انگیز هستند.

این سریال تلویزیونی توسط لورن اشمیت هیسریچ تهیه می‌شود، که پیش‌تر در سریال‌هایی مانند “دیردویل” و “اومبرلا آکادمی” مشغول به کار بوده است.

 

بیشتر بخوانید : نقد سریال ویچر + تحلیل سریال The Witcher: Blood Origin

 

این لیست تکمیل تر می شود با ما همراه باشید

مقالات مرتبط

نظرات 17

  1. پیکی فاکینگ بلایندرزززز
    بهتین سریال که مطمئنا همههه حداقل یه بار اسمشو شنیدین
    حتماااا ببینین من تازه تمومش کردم منتظرم فیلم سینماییش که قراره به زودی بیاد رو ببینم هر چه زود تررر😍😍😍

  2. لیست خوبی بود واقعا بعضیاشونپ که من قبلا دیدم و جزپ سریالای عالی بودن توو این لیست بود خانه کاغذی که واقعا پیشنهاد میشه

  3. یکی از سریالایی که تینیجریه و شاید میتونست توو این لیست باشه elite هست البته در حد بهترین سریالای تاریخ نیست ولی سرگرم کننده س🥸

  4. نت فلیکس همیشه از پلتفرمای محبوب من بود
    کاش لیست رو هر چه زود تر بیشتر کنید من بیشترشونو دیدم😵‍💫

    1. ممنون از نظرتون دوست عزیز
      حتما در مقالات آینده سریال های کمدی معروف و محبوب رو معرفی خواهیم کرد.

  5. من فکر کنم دارک رو ۵ بار دیدم اگه به موضوعات علمی و فیزیک و بعد زمان و این جیزا علاقه دارین و می فهمینش به نظرم یکی از بهتریناس البته فیلم های زیادی هم توو زمینه هست ولی به عنوان سریال عالیه ممکنه فصل دوم سوم ازش خسته شین یا نفهمین ولی حتما تا اخر ببینین تا بفهمین چه الماسیه این سریال🤯

    1. ممنون از اینکه تجربیاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. بله خیلی سریال عمیق و جالبیه.

    1. ممنون از نظرتون دوست عزیز
      حتما در مقالات آینده بهترین فیلم و سریال های عاشقانه رو براتون لیست می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا