فیلم

لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی

بهترین فیلم های کمدی ایرانی

در این مطلب به معرفی پرطرفدار ترین و جذاب ترین فیلم های کمدی ایرانی میپردازیم که از نظران کاربران امتیاز بالایی دریافت کرده اند. پس تا انتها با موزیک سلام همراه باشید .

فیلم فسیل 1402

بازیگران: بهرام افشاری، هادی کاظمی، ایمان صفا و الناز حبیبی

جدیدترین فیلم های کمدی ایرانی

فسیل یکی از جدیدترین فیلم های کمدی ایرانی که فروش بسیار موفقی داشته . داستان فیلم درباره سه دوست به نام‌های اسی، سعید و صفا است، که به عنوان اعضای گروه موسیقی بلک داگز در تلاش برای رسیدن به معروفیت و موفقیت هستند. اسی تصمیم می‌گیرد جلوی شاه شعار بدهد و به عنوان خواننده اعتراضی برای جلب توجه مردم از ترانه‌ های اعتراضی استفاده کند. واژه‌ های اعتراضی او باعث می‌شود او و دوستانش به زندان افتند. اسی اصلاً نباید به زندان برود؛ زیرا برنامه داشت که در مراسم شاه بخواند. اما یک تصادف غیرمنتظره باعث می‌شود که اسی به کما بیافتد و تا ۱۰ سال بعد از کما خارج شود. در این مدت، شاه به طور ناگهانی فرار می‌کند و جمهوری اسلامی در حال تشکیل است.

کریم امینی، پس از سال‌ها کار به عنوان دستیار در صنعت سینما و ساخت چند فیلم، به عنوان کارگردان فیلم “فسیل” که به ژانر کمدی تعلق دارد، در سال 1402 تصمیم به تغییر در منظر فروش فیلم‌ ها در سینمای ایران گرفت. حضور هادی کاظمی و بهرام افشاری در این فیلم باعث شد که مخاطبان در نوروز سال 1402 به طرز فوق‌العاده‌ای به این فیلم علاقه نشان دهند و رکورد فروش این فیلم به لحاظ ارزش ریالی را در صنعت سینمای ایران شکست دهد. به همین دلیل می‌توان “فسیل” را یکی از فیلم‌های مهم در تاریخ سینمای ایران دانست که موفق به جلب توجه عمومی شده است.

 

فیلم هزارپا 1396

بازیگران: رضا عطاران، جواد عزتی، سارا بهرامی، مهران احمدی، سپند امیرسلیمانی و امیرمهدی ژوله

فیلم هزارپا 1396

هزارپا یکی از ماندگار ترین فیلم های کمدی ایرانی  : داستان فیلم “هزارپا” درباره یک جوان خلافکار به نام “هزارپا” است که خرده‌پایی دارد. او متوجه می‌شود که یک پرستار ثروتمند  برای انجام نذر با یک جانباز دیگر نیاز به خدمتکاری دارد. “هزارپا” برای خودش فرصتی می‌بیند و از نقص عضو خودش استفاده می‌کند تا به نظر بیفتد که جانباز است و پرستار را جذب کند. اما او غافل از این موضوع است که گروهی از منافقین هویت جعلی او را با یکی از فرماندهان جنگ اشتباه می‌گیرند و به فکر انتقام می‌افتند.

در سال 97، “هزارپا” توانست تمام فیلم‌ های رقابتی را در فروش سینمایی پشت سر بگذارد و اثبات کند که هنوز هم می‌تواند فیلم‌ های کمدی خنده‌داری بسازد. این فیلم به دلیل بازیگری شاخص رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی توجه مخاطبان بسیاری را جلب کرد و رکورد فروش را در صنعت سینمای ایران شکست داد. “هزارپا” تمام ویژگی‌های کمدی‌ های عطاران را داراست و از آن جمله بازی با ریاکاری‌ های جالب و پرشوخی است. همچنین، این فیلم با تم نوستالژی دهه 70 شمسی ترکیب شده و به خوبی مسائل اجتماعی و سیاسی را به شوخی‌های کلامی خود ترکیب کرده است.

فیلم “هزارپا” سکانس‌ ها و لحظه‌ های بسیار خنده‌ داری دارد و به طور مشخص نشان می‌دهد که فیلم‌سازان توانسته‌اند تمامی انتظارات مردم را در خصوص یک فیلم کمدی ترکیب کنند. اگرچه داستان این فیلم قابل پیش‌بینی است، اما بازیگران و سکانس‌های خنده‌دار آن از دیدن آن لذت فراوانی را به تماشاگران ارائه می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که این فیلم را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید : لیست فیلم های ترسناک

فیلم های کمدی ایرانی فیلم مصادره

فیلم مصادره 1396

بازیگران: رضا عطاران، هومن سیدی و بابک حمیدیان

یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی ایرانی فیلم مصادره است : داستان فیلم “مصادره” از دهه 1350 در ایران آغاز می‌ شود و در مورد یک کارمند ساواک به نام اسماعیل یارجانلو (نقش ایفا شده توسط رضا عطاران) می‌باشد. او به طور غیر منتظره‌ ای برنده اعانه ملی می‌شود و از پول بدست آمده یک قطعه زمین به مساحت 5000 متر مربع در عباس‌آباد خریداری می‌کند. اما در پی سقوط شاه و انقلاب 1357، او مجبور به ترک کشور می‌شود و وکالت زمین را به دوست خود، جلال خاوندی (بازی از بابک حمیدیان) می‌سپرد.

مهران احمدی، بازیگری با تجربه در فیلم‌ های کمدی ایرانی، برای نخستین بار به عنوان کارگردان یک فیلم بلند با موضوع ماجرا های اوایل دوران انقلاب ایران در سال 1357 اقدام کرد. او یک داستان متفاوت از افرادی را به تصویر کشید که به دلیل سوتفاهم‌های اولیه در دوران انقلاب از کشور خارج شده و قادر به بازگشت نبوده‌اند. “مصادره” یک فیلم کمدی متوسط ایرانی است که شوخی و خنده‌ ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. نقش اصلی این فیلم توسط رضا عطاران به خوبی اجرا شده و توانسته بار کمدی فیلم را به خوبی تحمل کند.

در ابتدای فیلم “مصادره”، شوخی‌ ها و لحظات خنده‌ داری به مخاطبان ارائه می‌شود که آن‌ ها را به خندیدن ترغیب می‌کند. اما..

 

فیلم خوب، بد، جلف 1395

بازیگران: حمید فرخ‌نژاد، پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ویشکا آسایش، مانی حقیقی و امیرمهدی ژوله

فیلم خوب، بد، جلف 1395

فیلم “خوب، بد، جلف” داستان دو بازیگر مشهور سینما به نام‌های پژمان جمشیدی و سام درخشانی را روایت می‌کند که در حین فیلمبرداری یک فیلم سینمایی، درگیر پرونده جنایی‌ای می‌شوند. این پرونده باعث وقوع اتفاقاتی جالب و خنده‌دار می‌شود.

پیمان قاسمخانی، پس از سال‌ها تجربه نوشتن فیلمنامه‌های طنز و همکاری با کارگردانان معروف، نخستین فیلم سینمایی خود را در اوایل دهه 90 به تصویر کشید. “خوب، بد، جلف” فیلمی موفق و پرفروش شد که به عنوان اولین تجربه کارگردانی قاسمخانی به خوبی از آن جلوه داد.

داستان فیلم حول محور تقابل سه شخصیت اصلی عاقل، کمی عاقل و خنگ است که در تعقیب یک پرونده پلیسی قاتلی درگیر می‌شوند. تصور این موقعیت به قدری خنده‌دار است که با حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی، این داستانی به طور خوشمزه و طنزآمیز به تصویر کشیده شده است. صحنه‌ها و دیالوگ‌های فیلم به گونه‌ای جذاب و شوخی‌دار طراحی شده‌ اند که حتی کسانی که سلیقه‌ های مختلفی دارند، نمی‌توانند از لذت شوخی‌ های آن فیلم باز نگیرند. “خوب، بد، جلف” جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین فیلم های فانتزی تخیلی 2023

فیلم های کمدی ایرانی 1

فیلم  بارکد 1394

بازیگران: بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، بهاره کیان‌افشار، پژمان بازغی و رضا کیانیان

داستان فیلم “بارکد” حول محور زندگی جوانی به نام حامد است که به دنبال استخدام به دفتر رئیس یک شرکت مراجعه می‌کند. فیلم در تلاش برای تصاحب این فرصت شغف، رقابت، و وقوع مواقع خنده‌ دار را به تصویر می‌کشد.

“بارکد” کار از مصطفی کیایی یک فیلم کمدی موقعیت است که از تم کلاسیک خلافکاران خنگی که در مواقع بحرانی گیر افتاده و در وضعیت‌های پیچیده و خنده‌دار قرار می‌گیرند، بهره می‌برد. فیلم از بازیگران برجسته‌ ای چون بهرام رادان، سحر دولتشاهی، پژمان بازغی و دیگران استفاده می‌کند و در گیشه سینمایی موفقیت زیادی را کسب کرده است.

“بارکد” با تمام لحظه‌های سرگرم‌ کننده‌ اش، به ویژه سکانس‌های خنده‌دار بهرام رادان و محسن کیایی، سرگرمی فراوان به تماشاگران ارائه می‌ دهد. این فیلم با قصه‌ای روان و ساده، تماشاگر را در خود جذب می‌کند و او را به سرزندگی می‌ کشاند. این فیلم یکی از پرطرفدارترین فیلم های کمدی ایرانی معرفی شده است.

فیلم ورود آقایان ممنوع

فیلم ورود آقایان ممنوع 1389

فیلم “ورود آقایان ممنوع” به کارگردانی رامبد جوان در سال ۱۳۸۹ منتشر شده است و بازیگرانی همچون رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات و پریناز ایزدیار در آن حضور دارند.

داستان فیلم در یک دبیرستان دخترانه رقم می‌خورد، جایی که مدیر مدرسه (بازی ویشکا آسایش) با وجود نگرانی‌ های شدیدش در مورد حضور آقایان، برای المپیاد شیمی نیاز به معلم کاربلدی دارد. این معلم کاربلد، آقای جبلی (با بازی رضا عطاران) است. با این حال، مدیر مدرسه قوانین عجیبی برای ورود آقایان به مدرسه و برگزاری کلاس‌ های شیمی تعیین می‌کند. دختران که می‌ خواهند آقای جبلی از خانم دارابی (بازی ویشکا آسایش) خواستگاری کند، برای کم کردن سخت‌گیری‌ های او، نقشه‌ هایی می‌کشند.

فیلم “ورود آقایان ممنوع” با ترکیبی کامل از بهترین‌ ها در فیلمنامه پیمان قاسمخانی، کارگردانی جذاب رامبد جوان، و بازیگری برجسته رضا عطاران و ویشکا آسایش، یکی از بهترین کمدی‌ های سینمای ایران است. این فیلم با ترکیب عناصر موفق مانند فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری، به تماشاگران یک تجربه شوخی و خنده‌ دار ارائه می‌دهد. “ورود آقایان ممنوع” نمونه‌ای خوب از یک فیلم کمدی خانوادگی و سرگرم‌ کننده است که هر بار تماشای آن لذت‌بخش است.

فیلم طبقه حساس

فیلم طبقه حساس

فیلم “طبقه حساس” به کارگردانی کمال تبریزی در سال ۱۳۹۲ منتشر شده است. این فیلم با بازیگرانی همچون رضا عطاران، محمدرضا فروتن، پانته‌آ بهرام، بهاره رهنما، پیمان قاسم‌خانی، هوتن شکیبا، محمد بحرانی، بهادر مالکی، و کاظم سیاحی ساخته شده است.

داستان فیلم درباره آقای کمالی (با بازی رضا عطاران) است که پس از مرگ همسرش، او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند و سپس به سفر چین می‌رود تا روحیه خود را تقویت کند. اما به بازگشت از سفر متوجه می‌شود که فروشنده قبر کلاه‌بردار بوده و طبقه دیگر قبر، که به آقای کمالی تعلق داشته است، به دیگری فروخته شده و حالا مردی غریبه در کنار همسرش دفن شده است.

بعد از موفقیت فیلم “مارمولک” که حاصل همکاری پیمان قاسم‌خانی و کمال تبریزی بود، این دو تصمیم گرفتند که ۱۰ سال بعد از ساخت این فیلم، تجربه دیگری در عرصه کمدی داشته باشند. “طبقه حساس” یک کمدی بسیار طنز و متفاوت در کارنامه کاری تبریزی است و در این فیلم، جواد نوروزبیگی نقش تهیه‌کننده را ایفا کرده است. تبریزی در ساخت این فیلم از توانایی و بازیگری برجسته رضا عطاران بهره‌ برد و با حضور دیگر بازیگران مطرح، فیلم را به تصویر کشید.

موضوع جالب فیلم “طبقه حساس” که به خرافات موجود در طبقه سنتی جامعه اشاره دارد، به خلق موقعیت‌ های خنده‌ دار و تضادهای جذابی منجر می‌شود. این فیلم با شوخی‌ها و رفتار های بامزه رضا عطاران جذابیت دارد و حضور بازیگران تئاتری مانند هوتن شکیبا و کاظم سیاحی به همراه بهاره رهنما و آزاده صمدی، به ایجاد بخش طنز فیلم کمک کرده است. “طبقه حساس” یک فیلم های کمدی ایرانی قابل تماشا و لذت برای تماشاگران است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا