سریال

بازیگران سریال چشم چران عمارت Yalı Çapkını (یالی چاپکینی) + خلاصه داستان

سریال چشم چران عمارت Yalı Çapkını یکی از جدیدترین سریال‌های ترکیه ای با کارگردانی بورجو آلپتکین است. یالی چاپکینی در ژانر درام عاشقانه قرار دارد و هر قسمت آن به مدت 120 دقیقه در شبکه استار تی وی ترکیه پخش می‌شود. یالی Çapkını داستان جذاب عاشقانه‌ای را در شهرهای استانبول و قاضی‌آنتپ روایت می‌کند.

خلاصه سریال چشم چران عمارت

هالیس آقا، یکی از مهم‌ترین اعضای خانواده کورهانلی، شرکت بزرگ جواهرسازی را از هیچ تاسیس کرده است. او مردی مستبد و همیشه دست آخر را در خانواده دارد. از آنجا که مشکلات سلامتی دارد و مسئولیت کسب و کار خانوادگی را به پسرش، اورهان، سپرده است، اما هنوز هم تصمیمات مهم خانواده را او اتخاذ می‌کند. فریت، نوه هالیس آقا، یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی از آمریکا است. او به خاطر تنبیه خانوادگی به خارج از کشور فرستاده شده بود، با این حال پس از بازگشت به استانبول، زندگی بی‌دغدغه و آزاد خود را ادامه می‌دهد.

فریت، بر خلاف برادرش فوات و پدرش اورهان، یک شخصیت مستقل است و زندگی را به سبک خودش ترجیح می‌دهد. او برای تامین مالی به خانواده خود وابسته است و به همین دلیل، اجازه سرکشی در برابر خانواده را ندارد.

وقتی هالیس آقا از رفتارهای بی‌پروا و خسته شده، تصمیم می‌گیرد فریت را به یک شخص از قاضی‌آنتپ ازدواج کند. او از عروس بزرگش ایفاکات، خواهش می‌کند که یک دختر مناسب برای خانواده کورهانلی پیدا کند. اما فریت هیچ تمایلی به این ازدواج ندارد. او فکر می‌کند که این ازدواج فقط روی کاغذ خواهد بود و می‌تواند همان‌طور که خودش می‌خواهد زندگی کند. ایفاکات به دنبال یافتن یک داماد مناسب برای خانواده کورهانلی به قاضی‌انتپ می‌رود و به جستجوی عروسی برای آینده خانواده می‌پردازد. این خبر سریعا در قاضی‌آنتپ شناخته می‌شود و توجه همه را به خود جلب می‌کند زیرا خانواده کورهانلی یکی از ثروتمندترین خانواده‌های استانبول است.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلم‌ های کمدی هندی

کاظم نیز عضو یکی از خانواده‌های ثروتمند قاضی‌آنتپ است. او دو دختر به نام‌های سونا و سیران دارد و برای همین نمی‌خواهد فرصتی برای ارتباط با خانواده کورهانلی را از دست بدهد.

بازیگران سریال یالی چاپکینی

 

افرا ساراچ اوغلو Afra Saraçoğlu در نقش سیران

Afra Saraçoğlu ، یک هنرپیشه برجسته و منحصربه‌فرد است که در سال ۱۹۹۷ در ترکیه به دنیا آمد. او قدرت بازیگری خود را با شروع کار در فیلم ترکی “Ikinci Sans” در سال ۲۰۱۶ نشان داد. سپس در سال ۲۰۱۷ در یک سریال تلویزیونی به نام “فضیلت هانیم کیزلاری” بازی کرد و هنوز به عنوان شخصیت “Ece” در آن شناخته می‌شود. با بازی در نقش کایلا در فیلم سینمایی “Kötü Çocuk” در سال ۲۰۱۷، او به شهرت و محبوبیتی فراگیر دست یافت. افرا ساراچ اوغلو، یک هنرپیشه واقعاً استثنایی و پرطرفدار است که قلب تماشاگران را به راحتی به خود جلب می‌کند.

مرت رمضان دمیر Mert Ramazan Demir درنقش فرید

مرت رمضان دمیر، یکی از بازیگران سرشناس صنعت سینما و تلویزیون، در سال 1998 در شهر استانبول به دنیا آمد. او با افرا ساراچوغلو در سریال‌های محبوبی مانند “اگرتمن”، “یالی کاپکینی” و “فازیلت هانیم و کیزلاری” به اوج شهرت رسید. همچنین در سال 2020، نقش اصلی در مینی‌سریال “Ciplak” به کارگردانی Can Evrenol را به عهده گرفت. مرت رمضان دمیر همچنین در فیلم “UFO” در نتفلیکس و سریال فانتزی “Sahmaran” حضور داشته است. در سریال پرطرفدار “چشمچران عمارت”، مرت رمضان دمیر نقش فریت را بازی می‌کند.

چتین تکین دور Çetin Tekindor در نقش هالیس آقا

چتین تکیندور، بازیگری منحصر به فرد، در سال 1945 در سیواس ترکیه به دنیا آمد. وی در سال 1970 از کنسرواتوار دولتی آنکارا فارغ التحصیل شد و همچنین با بازی در نمایش “مورات چهارم” علاقه خود به صحنه را آغاز کرد. با بازی کاریزماتیک و صدای بی همتا، چتین به یکی از بازیگران برجسته سینما و تلویزیون ترکیه تبدیل شد. در سریال تلویزیونی محبوب “کارادایی” (2012-2015)، خوانش منحصر به فرد و شگفت‌انگیز او از شعرهای معروف، قلب بینندگان را فتح کرد. به عنوان “Cetin hoca” (معلم)، او به عنوان یک استاد توسط هنرمندان جوان شناخته می‌شود. همچنین، چتین یکی از بازیگران سریال محبوب “چشم چران عمارت” است و نقش رییس خانواده، یعنی هالیس آقا، را به خوبی ایفا می‌کند.

گوزده کانسو Gözde Kansu در نقش گلگون

Gözde Kansu ، هنرپیشه ترکیه‌ای در تاریخ 23 آگوست 1980 در ازمیر متولد شد. او به خاطر نقش‌های برجسته‌ای در فیلم‌های ایچرده، تنهایی و یالی چاپکینی شناخته شده است. وی نیز در سریال تازه‌ای به نام چشم چران عمارت با شخصیت گلگون حضور دارد.

گلچین سانتیرجی اوغلو Gülçin Santırcıoğlu در نقش ایفاکات

گلچین در تاریخ 25 ژوئیه 1977 در ازمیر، ترکیه متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته هنرهای نمایشی در دانشگاه Dokuz Eylül دانشکده هنر به پایان رساند. سانتیرجی اوغلو با بازی در فیلم هایی مانند Türev (مشتق) و تخم مرغ (Yumurta) که اولین قسمت از سه گانه Semih Kaplanoglu بود شناخته شده است. همچنین برای عملکرد خود در فیلم دو خط شیر طلایی آینده جشنواره بین المللی فیلم ونیز (Iki Çizgi) و سریال تلویزیونی خداحافظ روملیا (Elveda Rumeli) نامزد شد. همچنین او در سریال چشم چران عمارت در نقش ایفاکات حضور دارد.

بریل پوزام Beril Pozam در نقش سونا

بریل پوزام، بازیگر سریال چشم چران عمارت، در سال 1995 به دنیا آمده است. وی به خاطر بازی در فیلم‌هایی مانند آفتاب من باش (2021)، یالی چاپکینی (2022) و آه بلیندا شناخته می‌شود.

امره آلتوغ Emre Altug در نقش اورهان

امره آلتوگ، در تاریخ 14 آوریل 1970 در استانبول، ترکیه متولد شد. او علاوه بر بازیگری، اهنگسازی نیز است و برای فیلم‌هایی همچون Back Streets (2006)، Maske: Kimsin Sen (2022) و Sizi Seviyorum (2009) شناخته شده است. قبلاً با چاگلا سیکل ازدواج نموده است. امره به عنوان بازیگری در سریال چشم‌چران عمارت وظیفه ایفا کننده نقش اورهان است.

بیشتر بخوانید : 10 سریال برتر نتفلیکس

دیرن پولاتولاری Diren Polatoğulları در نقش کاظم

دیرن پولاتگولاری، هنرپیشه سریال چشم چران عمارت، در تاریخ 12 فوریه 1980 در استانبول، ترکیه متولد شد. او به خاطر بازی در فیلم هایی مانند پنی بد (2021)، کارادایی (2012) و کوچوک اسناف (2016) شناخته شده است.

ایرم آلتوغ Irem Altug در نقش سلطان

ایرم آلتوگ یک بازیگر از آغاز کارش در هفت سالگی به عنوان یک بازیگر کودک در آگهی‌های تلویزیونی و فیلم‌ها شهرت یافت. او در برنامه‌های تلویزیونی بسیاری نقش داشت، از جمله:

– یک جرم‌شناس (زینپ) در فیلم “شیطان در جزئیات پنهان است” در سال ۲۰۰۴.
– یک رقصنده شکم (فریده) در فیلم “زیر درختان” در سال ۲۰۰۵.
– یک وکیل جوان (بهار) در فیلم “دست نگران نباش” در سال ۲۰۰۷.
– یک افسر پلیس (Asya) در فیلم “در جستجوی گم‌شده” در سال ۲۰۱۱.
– یک خدمتکار خانه (ریحان) در سریال “عشق، نان و آرزوها” و یک زن مرموز (رویا) در سریال “بی‌گناه” در سال ۲۰۱۷.

وی برای نقش خود در فیلم “انار” در سال ۲۰۱۱ برای جایزه بهترین بازیگر زن نامزد شد. علاوه بر بازیگری، او به نوشتن داستان‌های کوتاه، فیلمنامه‌های کوتاه و ترجمه‌ی آثار نیز مشغول بوده است. او همچنین زبان‌های ترکی و انگلیسی را تسلط دارد و قادر است به زبان اسپانیایی صحبت کند.

موزیک پیشنهادی: اهنگ قفلم رو گوشی باز ک خاموشی ریمیکس اینستا

نقد سریال ترکی چشم چران عمارت

سریال چشم‌ چران عمارت به طور چشم‌گیری در مدت زمان کم توجه بینندگان را به خود جلب کرد. به همین دلیل، تصمیم گرفتند آن را در کشورهای خارجی نیز منتشر کنند. این سریال در وبسایت آی‌ام‌دی‌بی نمره ۶.۲ از ۱۰ را کسب کرده است و ۹۲ درصد کاربران گوگل با آن راضی بوده‌اند. همچنین، در سایت Turkish Drama نمره ۴.۴ از ۵ را کسب کرده است. بر اساس نظرات مخاطبان، این سریال بهترین سریالی است که تا به حال دیده‌اند و معتقدند که جذاب و سرگرم‌کننده است و همچنین یک سریال اعتیادآور است.

نتیجه گیری

سریال چشم چران عمارت Yalı Çapkını در ژانر درام و عاشقانه است که روایت کننده ماجراهای یک ازدواج اجباری است. بازیگران معروف و باتجربه‌ای مانند افرا ساراچ اوغلو و مرت رمضان دمیر با حضور خود در این سریال، یک داستان مهیج و دلنشین را برای تماشاگران ارائه می‌دهند. علاوه بر این، هنرپیشگان با استعداد و حرفه‌ای این سریال با بازی فوق‌العاده خود، شما را به دنیایی درام مهیج و هیجان‌انگیز می‌برند که مشتاقانه به آن پیوست می‌شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا